rozwiń ›
Izera na platformie Geely i nowym stylu gotowa. Sprawdzamy projekt EMP
Izera dokładnie rok temu dostała platformę SEA opracowaną przez Geely. Zapytaliśmy spółkę ElectroMobility Poland o losy polskiego samochodu elektrycznego oraz jego fabryki w Jaworznie. Na jakim etapie jest cały projekt?
– Założenia biznesowe naszego projektu pozostają aktualne, rośnie jego wartość i skala. Wszystkie dotychczasowe zobowiązania wynikające z harmonogramu prac zostały spełnione w terminie. Mamy gotowy plan na następne etapy – powiedział dziennik.pl Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland. – Oczywiście przed nami wciąż wiele wyzwań, ale najważniejsza, z punktu widzenia osiągania dalszych celów, jest teraz stabilność, także finansowa, oraz konsekwencja w działaniu. Przedsięwzięcia takie jak Izera są realizowane w perspektywie wieloletniej – dodał. Jak te okrągłe słowa przekładają się na polskie samochody i fabrykę w Jaworznie?
Pierwsza Izera jako SUV gotowa. Pininfarina trzyma gotowe modele pod kluczem
Okazuje się, że Izera jako kompaktowy SUV nabrała już realnych kształtów – to właśnie to nadwozie trafi do sprzedaży jako pierwsze. Projektanci włoskiego biura Pininfarina zakończyli prace nad nową stylistyką auta dostosowaną do platformy Geely. W ścisłej tajemnicy trzymane są gotowe modele w skali 1:1 – zarówno karoserii, jak i wnętrza.
– Domknęliśmy pełną specyfikację techniczną samochodu i wszystkich kluczowych celów technicznych. W proces projektowy zaangażowaliśmy pełną gamę przyszłych dostawców komponentów nowego SUV-a Izera. Przy pracach byli obecni przyszli dostawcy lamp czy deski rozdzielczej. Etap ten ostatecznie potwierdził szczegółowe założenia techniczne, wykonalność oraz model biznesowy przedsięwzięcia – stwierdził Zaremba.
Designerzy z Turynu poza modelem SUV opracują też kompleksowy projekt hatchbacka i kombi. Tworzenie nowego designu całej gamy ma trwać 3 lata. Z polskiej strony z Włochami współpracuje Tadeusz Jelec (wcześniej pracował dla Jaguara) oraz projektant Mariusz Bekas. Na tym jednak nie koniec…
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS