Toyota ma już kompletny skład na WRC 2024, po przedłużeniu kontraktów z obecnymi kierowcami. Pełnoetatowymi reprezentantami TGR WRT będą Elfyn Evans i Takamoto Katsuta, zasiadając w GR Yarisach Rally1. Kalle Rovanpera, a także Sebastien Ogier zaliczą wybrane rundy. Będą zmieniali się w trzecim samochodzie, ale nie wykluczone jest, że wezmą udział w kilku tych samych rajdach.
Hyundai ma umowy na przyszły rok z Thierrym Neuville’em, Ottem Tanakiem i Esapekką Lappim. Porozumienie Lappiego obejmuje około połowę wydarzeń. Natomiast M-Sport Ford nie przedstawił jeszcze żadnych zawodników.
W minionych dniach napłynęły plotki z Belgii, wskazujące na Emila Lindholma w samochodzie Rally1. Dziennikarz La Derniere Heure spekuluje, że francuski kierowca Adrien Fourmaux będzie jeździł Fordem Puma Rally1 zespołu M-Sport w nadchodzącym sezonie, a także Emil Lindholm jest brany pod uwagę jako możliwy kandydat do poprowadzenia auta stajni z Cumbrii.
Lindholm zdobył mistrzostwo WRC 2 w zeszłym roku, jeżdżąc Skodą formacji Toksport. Natomiast w trakcie minionej kampanii zmienił barwy, przechodząc do programu WRC 2 Hyundaia.
Szef M-Sportu, Richard Millener, podkreślał ostatnio, że planują zaangażować młodych kierowców, chcąc umożliwić im możliwość dalszego rozwoju. Jednak nazwisko Lindholma nie pojawiło się wcześniej w wypowiedziach Millenera ani nawet w żadnych dociekaniach prasy.
Dodatkowo belgijski dziennikarz Olivier de Wilde podaje informację, kto może być zmiennikiem Lappiego w Hyundaiu i20 N Rally1. Według niego tegoroczny triumfator WRC 2, Andreas Mikkelsen, powróci do szeregów fabrycznej stajni koreańskiej marki, która miałaby kontynuować współpracę także z Danim Sordo.
Hyundai nie odniósł się do powyższych spekulacji. Sordo natomiast wcześniej powiedział, że chciałby nadal być zaangażowany w częściowy program startów. Jeśli plotki się potwierdzą, sytuacja nie wygląda dobrze dla Teemu Suninena, który czeka na kolejną szansę udowodnienia swoich umiejętności za kierownicą samochodu Hyundaia w najwyższej klasie.
Mikkelsen ostatnio rywalizował w głównej kategorii w mistrzostwach świata w 2019 roku, jeżdżąc właśnie dla Hyundaia. Norweg został wtedy sklasyfikowany na czwartym miejscu w końcowej punktacji. Później nie zagwarantował już sobie miejsca u żadnego producenta w najwyższej klasie.
Oczekuje się, że zarówno Hyundai, jak i M-Sport ogłoszą swoje kompletne składy kierowców wkrótce.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS