A A+ A++

Golf będzie zjeżdżał od 2027 r. z linii produkcyjnej zakładów spółki Volkswagen Poznań, gdzie produkowane są osobowe i dostawcze wersje modelu Volkswagen Caddy. W ten sposób Poznań stanie się drugim w Europie, obok Wolfsburga, miejscem produkcji Volkswagena Golfa (auto produkowane jest jeszcze w Malezji, choć w nieco innej specyfikacji, na rynki Azji Południowo-Wschodniej). Będący rynkowym bestsellerem Volkswagen Golf, który powstał już w ok. 37 milionach egzemplarzy, ma być jednym z filarów zmian w polskich fabrykach Volkswagena, pozwalających zapewnić im stabilność produkcji oraz zatrudnienia. O ile Golf ma znaczenie dla średnioterminowej perspektywy działania zakładów, to dla perspektywy długoterminowej kluczowym będzie stopniowe przekształcanie profilu poznańskich fabryk, specjalizujących się w autach dostawczych, w kierunku w kierunku produkcji samochodów elektrycznych z nowej rodziny SPACE.

Produkcja VW Golfa w Polsce ma rozpocząć się w 2027 r.

Pierwszym pojazdem z tej serii ma być całkowicie nowa wersja elektrycznego Craftera – dużego samochodu dostawczego. Będzie produkowany w zakładzie spółki we Wrześni. Stopniowa elektryfikacja firmy obejmie również odlewnię VW Poznań, która ma się wyspecjalizować w wytwarzaniu aluminiowych części do samochodów elektrycznych. Obecnie Volkswagen Poznań (spółka posiada cztery zakłady produkcyjne: w Poznaniu, Swarzędzu i we Wrześni) jest największym producentem samochodów w Polsce, a jednocześnie największym pracodawcą na terenie Wielkopolski, zatrudniającym 9,5 tys. osób.

Czytaj więcej

Nowe paliwo E10. Które samochody nie powinny go tankować

Golf w poznańskiej fabryce będzie powstawał w tzw. systemie MKD (medium-knocked-down), w którym do Polski będzie przyjeżdżać karoseria auta, która na miejscu będzie lakierowana i trafi na linię montażową. Komponenty do produkcji mają zasadniczo pochodzić z tych samych źródeł, które zaopatrują zakład w Wolfsburgu. O wielkości produkcji Golfa w Polsce jeszcze nie zdecydowano. W każdym razie nie będzie ona relokowana z macierzystego zakładu w Niemczech. Według wewnętrznych informacji koncernu, poznańska fabryka miałaby przejąć nadwyżki produkcyjne Golfa z Wolfsburga. Nie ma także informacji, jaka wersja Golfa będzie produkowana w Polsce: hatchback czy variant, ani w jakie rodzaje silników konwencjonalnych będzie wyposażany. Golf będzie zjeżdżał z tej samej linii, na której produkowany jest Caddy.

Polacy chętnie kupują używane Golfy

Pierwszy seryjny Golf, zaprojektowany przez ęGiugiaro i Volkswagena, zjechał z taśm fabryki w Wolfsburgu w marcu 1974 r. kończąc trwając … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł25 powołanych. Hokeistów czeka reprezentacyjna przerwa
Następny artykułZnamy przyczynę awarii stacji gazowej w Inowrocławiu