Adrien Fourmaux i Alexandre Coria cały sezon spędzili w samochodzie grupy Rally2. W WRC 2 sklasyfikowano ich dopiero na ósmym miejscu, ale Francuzi wielokrotnie pokazywali niezłe tempo, prezentując przy okazji niemałe możliwości poprawionego Forda Fiesty Rally2.
Z kolei w British Rally Championship Fourmaux i Coria nie mieli sobie równych i zwyciężyli w pięciu rajdach – we wszystkich, w których wystartowali.
W nagrodę za triumf w BRC M-Sport postanowił wysłać francuską załogę do Japonii i wyposażyć ją w Forda Pumę Rally1. Start miał być też przymiarką do sezonu 2024. Fourmaux i Coria są bowiem typowani do przejęcia jednego samochodu królewskiej klasy.
Radość z jazdy autem Rally1 nie trwała jednak długo. Już na drugim odcinku specjalnym – pierwszym „prawdziwym” – Fourmaux i Coria wypadli z drogi i „zaparkowali” Forda w potoku obok Hyundaia Daniego Sordo i Candido Carrery. Uszkodzona została klatka bezpieczeństwa, więc Francuzi nie wrócili już do rywalizacji w kolejnych dniach Rajdu Japonii.
Opowiadając o samej przygodzie, Millener stwierdził: – Wiemy, że przez środek drogi płynęło dużo wody – cytuje szefa M-Sport World Rally Team oficjalny serwis mistrzostw świata. – Gdy [Adrien] zahamował, miał dwa koła w tej wodzie. Samochód po prostu „uciekł”.
– Dani powiedział, że Adrien dojechał do zakrętu z dużo mniejszą prędkością niż on, a i tak wypadł.
Pytany wprost czy wpadka w finale sezonu może mieć wpływ na przyszłość Fourmaux w zespole, Millener odparł:
– Nie będziemy go oceniać tylko po tym, co zdarzyło się w Japonii. Miał generalnie mocny sezon. Szkoda, że w Japonii odpadł całkowicie i nie był w stanie się zresetować i ruszyć kolejnego poranka.
M-Sport nie ogłosił jeszcze składu na sezon 2024. Wiadomo, że po odejściu Otta Tanaka do Hyundaia, w zespole może brakować wyraźnego lidera. Poza Fourmaux szanse na etat ma także Pierre-Louis Loubet, który tegorocznej kampanii nie będzie wspominał najlepiej.
– Chciałbym zachować ich obu – kontynuował Millener. – Obaj mają doświadczenie w naszym samochodzie i pracowali z zespołem.
Sezon WRC 2024 ruszy w trzeciej dekadzie stycznia Rajdem Monte Carlo. Zaplanowano trzynaście rund. Jedną z nich będzie ORLEN 80. Rajd Polski.
Polecane video:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS