A A+ A++

Grupa Mars, produkująca m.in. draże M&Ms i batony Twix poważnie podeszła do tematu eko-marketingu. Wypuściła właśnie reklamy swoich flagowych produktów będące efektem recyclingu dobrze znanych klipów.

fot. mars.com

A gdyby tak „przywrócić do życia” dobrze znane animacje i po prostu opatrzeć je nowym komentarzem? Choć brzmi jak naprawdę szalony plan, w rzeczywistości może okazać się sukcesem. Na taki pomysł wpadła grupa Mars, odpowiedzialna m.in. za produkcję M&Msów i Twixów.

Dodanie nowych komentarzy głosowych do dobrze znanych reklam ma, według firmy, mieć pozytywny wpływ na ograniczenie śladu węglowego. Kampania pod hasłem „Healthy Planet Production” Nowe reklamy pojawią się na rynku amerykańskim, brytyjskim i meksykańskim, a oglądać będzie je można w YouTube’ie, mediach społecznościowych Meta (Facebook, Instagram) oraz w wybranych sklepach.

Konsumenci chcą eko-świadomości

Najnowsze badania zlecone przez grupę Mars pokazują, że aż 69% respondentów, którzy wzięli udział we wrześniowej ankiecie, odpowiedziała, że zainteresowanie zmianami klimatycznymi jest dla nich równie ważna (a niekiedy nawet ważniejsza) niż kwestie biznesowe.

Grupa Mars zapowiedziała, że w ciągu najbliższych trzech lat przeznaczy zawrotną kwotę miliarda dolarów na działania związane z poprawą stanu klimatu. Andrew Clarke, globalny prezes Mars Wrigley, tak tłumaczy decyzję o „recyclingu” reklam:

[Konsumenci] podzielają naszą potrzebę zainteresowania się sprawami zmian klimatycznych, jednak nie zawsze jasne jest, co dokładnie robią poszczególne firmy w celu polepszenia stanu klimatu. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na użycie naszych najbardziej znanych marek i ich rozpoznawalnych reklam, aby w ten sposób dostarczyć widzom radosną i pełną nadziei wiadomość o przyszłości planety.

Doskonale znana reklama z „lewym i prawym Twixem” w nowej wersji opowiada o wzroście poziomu korzystania z energii odnawialnej, a w spocie z drażami M&Ms słyszymy o wykorzystaniu turbin wiatrowych. To ewidentna eko-zmiana.

Źródło: marketingdive.com

Świadomość ekologiczna wzrasta z każdą chwilą

Grupa Mars to z pewnością niejedyna firma, która w ostatnim czasie decyduje się na uwzględnienie w swoich działaniach marketingowych kwestii ekologicznych. Szwedzka marka odzieżowa Asket dołącza do zakupów tzw. paragony wpływu, które informują klientów m.in. o wielkości śladu węglowego powstałego przy okazji produkcji ubrań, a Wtórpol wraz z katedrą mody ASP opublikowali niedawno case study skupione na temacie ograniczania zakupu ubrań bez greenwashingu.

Jakie jeszcze pomysły na eko-marketing wpadną do głowy przedstawicielom działów marketingu? Aby się tego dowiedzieć, warto obserwować najnowsze doniesienia z rynku reklamowego w Polsce i na świecie. Najłatwiej zrobić to, zapisując się do naszego cotygodniowego newslettera NowyMarketing.pl.

Firma odzieżowa Carhartt, produkująca odzież roboczą, proponuje swoim użytkownikom produkty ze specjalną wszywką. Znajdzie się na niej miejsce do wpisania danych kolejnych trzech właścicieli ubrania.

Zachęcanie do zrównoważonych wyborów, ekologia i… moda! Joanna Krupa została pierwszą ambasadorką społeczno-edukacyjnego programu Game4Planet.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł32. Finał WOŚP przed nami
Następny artykułJak polskie firmy mogą współpracować z uczelniami wyższymi