A A+ A++

Nowy radar bliskiego zasięgu opracowany przez Continentala korzysta z częstotliwości 77 GHz – zamiast stosowanych dotychczas 24 GHz. To pozwala mu dokładniej ocenić kierunek i prędkość poruszających się wokoło auta przedmiotów. Urządzenie ma jednak jeszcze jedną zaletę. Jest niezwykle kompaktowe i łatwe do zamontowania w samochodzie. A wszystko za sprawą faktu, że i antena, i mikroporcesor zostały umieszczone pod jedną obudową.

Nowy radar bliskiego zasięgu Continentala – pełniejsza kontrola otoczenia

Continental ma szereg pomysłów na zastosowanie nowego radaru bliskiego zasięgu. Gdyby umieścić urządzenie w każdym z czterech rogów pojazdu, jego otoczenie mogłoby być monitorowane w promieniu 360 stopni. Co to daje? Pozwala np. na pełniejsze monitorowanie martwego pola oraz kontrolowanie pieszych lub rowerzystów zbliżających się do auta w sytuacji, w której jeden z pasażerów chce otworzyć drzwi i wysiąść.

Continental widzi ważne zadanie dla radaru również w sytuacji, w której samochód skręca na skrzyżowaniu w prawo. W takim przypadku pojazd pełniej kontroluje otoczenie i jest w stanie ostrzec kierowcę np. o tym, że za chwilę na pasy wjedzie rozpędzony rowerzysta. W takim przypadku możliwe byłoby połączenie funkcjonalności radarów z systemem automatycznego hamowania.

Zobacz również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLeczenie bólu: PPOZ ponownie negatywnie opiniuje projekt
Następny artykułOgłoszenie otwartego konkursu ofert na realizację w 2020 roku zadań publicznych w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym