Już wiadomo, że odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i mieszanych na terenie Miasta Jasła w 2024 r. będzie kosztował mieszkańców więcej niż w mijającym roku. – Brakuje nam 1,7 mln zł na zabezpieczenie i pokrycie planowanych wydatków w 2024 r. – poinformował burmistrz Ryszard Pabian. Czy miasto dopłaci z budżetu do gospodarki odpadami i obniży mieszkańcom opłatę za śmieci?
fot. pixabay.com
Miasto Jasło zakończyło przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i mieszanych na terenie Miasta Jasła w 2024 r. Jedyną ofertę złożyła firma Ekomax z Wolicy, której oferta wyniosła 11 637 820,80 zł. To o 558 588,96 zł więcej niż w 2023 r.
Temat opłat za śmieci podczas dzisiejszej sesji Rady Miejskiej Jasła podniósł radny Leszek Znamirowski. – Jest informacja odnośnie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych. Firma Ekomax zaproponowała kwotę w porównaniu do 2023 r. wyższą o 6,5 proc. Czy w związku z tym w dalszej perspektywie będziemy podnosić opłaty, bądź dołożymy z budżetu miasta? Kwota jest wyższa niż w 2023 i jakie są plany władzy wykonawczej? – dopytywał radny Znamirowski.
Do zbilansowania systemu gospodarki odpadami w miejskiej kasie brakuje 1,7 mln zł. – Aby pokryć planowane wydatki w 2024 r. będę prosił państwa, może jeszcze w tym tygodniu o spotkanie, abyśmy mogli podyskutować na temat zwiększenia stawki, którą ponoszą mieszkańcy za odbiór odpadów albo dopłaty z tytułu miasta. Jest to temat do rozwiązania przez nas wspólnie – mówił burmistrz Ryszard Pabian.
Obecnie koszt za śmierci na jednego mieszkańca wynosi 35 zł. Podwyżka może wynieść 4,30 zł. Szacunkowa ilość odpadów komunalnych przewidziana do odebrania z terenu miasta Jasła w całym okresie realizacji zamówienia wyniesie około 9732 ton w tym: niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i pozostałości po segregacji odpadów komunalnych w ilości około 6120 ton, selektywnie zebrane odpady komunalnych typu: tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe w ilości około: 1200 ton, selektywnie zebrane odpady komunalnych typu papier w ilości około 192 ton, selektywnie zebrane odpady komunalnych typu szkło w ilości około 360 ton, odpady ulegające biodegradacji w ilości około: 1200 ton, odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny około 480 Mg ton, zużyte opony 36 ton, odpady budowlane i rozbiórkowe około: 24 ton, odpady kuchenne ulegające biodegradacji w ilości około 120 ton.
id
Napisany dnia: 27.11.2023, 20:32
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS