A A+ A++

Policjanci uratowali nastolatkę, która chciała skoczyć z jednego z wiaduktów w Bielsku-Białej. Dzięki szybkiej i sprawnie przeprowadzonej interwencji, desperatka trafiła pod opiekę specjalistów.

– W środę, 22 listopada, ok. 9.00 asp. Anna Macionczyk, mł. asp. Sebastian Palowski oraz sierż. szt. Łukasz Habdas z Komisariatu Policji III w Bielsku-Białej w trakcie patrolu zauważyli młodą kobietę, która na jednym z wiaduktów w Bielsku-Białej stała na barierce zabezpieczającej i w pozycji nachylonej do torów kolejowych patrzyła w dół. Policjanci bez chwili wahania podbiegli do dziewczyny i w sposób dynamiczny zdjęli ją z barierki, a następnie przeprowadzili w bezpieczne miejsce. Stan nastolatki wskazywał na silne wzburzenie emocjonalne. Stróże prawa zaopiekowali się młodą osobą do czasu przyjazdu pogotowia ratunkowego – relacjonuje Sławomir Kocur, rzecznik bielskiego garnizonu policji.

Powiedzenie, że policjanci znaleźli się we właściwym miejscu i czasie znajduje pełne potwierdzenie, albowiem matka nastolatki zgłaszała do dyspozytora numeru 112, że jej córka może targnąć się na swoje życie w chwili, gdy mundurowi udzielili już młodej kobiecie pomocy.

– Policjanci po raz kolejny potwierdzili, że hasło „pomagamy i chronimy” nie jest tylko pustym sloganem – stwierdza rzecznik.

Funkcjonariusze przypominają, że nie jesteśmy sami z problemami. Zawsze możemy zwrócić się do instytucji i osób, które pomogą nam przejść przez trudny okres w życiu. Najlepiej nawiązać kontakt z psychologiem, psychiatrą lub poradnią zdrowia psychicznego.

Młodzież z wciąż kształtującą się wrażliwością jest szczególnie narażona na doznawanie krzywdy. Ogólnopolski, bezpłatny i anonimowy Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży dostępny jest pod zharmonizowanym w Europie numerem 116111, czynny 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

Zasady funkcjonowania telefonu 116 111:

– Anonimowo – dzwoniąc, nie musisz podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania.

– Bezpłatnie – połączenie jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych.

– Chętnie – konsultanci 116 111 gotowi są rozmawiać o każdej ważnej sprawie. Jeśli będzie to potrzebne, mogą umówić się na kolejną rozmowę.

– Dyskretnie – wszystko, o czym powiesz lub napiszesz, zostanie między Tobą a konsultantami 116 111. Jeśli poprosisz o pomoc w rozwiązaniu Twoich problemów lub zgodzisz się na to, żeby Ci pomóc – konsultanci 116 111 zajmą się tym.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRussell znowu najszybszy na rozgrzanym torze
Następny artykułNabór rocznika 2013/14 do klubu LUKS BAŁUCZ