Chociaż dokładny program Raffaele Marciello zostanie ujawniony w późniejszym terminie, oczekuje się, że będzie prowadził jedno z dwóch fabrycznych BMW M Hybrid V8 LMDh zgłoszonych przez zespół WRT w klasie Hypercar w Długodystansowych Mistrzostwach Świata 2024.
Ponadto może mieć szansę na dodatkowe starty w wyścigach długodystansowych GT za kierownicą BMW M4 GT3, w ramach nowych zobowiązań wobec monachijskiego producenta.
Marciello przechodzi do BMW po sześcioletniej przygodzie z Mercedesem. Jeżdżąc AMG GT3, Włoch zdobył wiele tytułów w GT World Challenge Europe, wywalczył mistrzostwo GT Masters 2022 i dołożył do tego imponującego zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Spa oraz Pucharze Świata FIA GT w Makau.
Odejście 28-latka z Mercedesa ogłoszono przed zeszłotygodniowym wyścigiem w Makau, gdzie dominował od początku do końca, odnosząc drugi triumf w tamtejszych zmaganiach.
– Jestem bardzo podekscytowany, że będę kierowcą fabrycznym BMW M od nadchodzącego sezonu – powiedział Marciello. – To znaczący krok w mojej karierze. Jako kierowca wyścigowy od wielu lat, jestem niezmiernie dumny, że będę mógł rywalizować dla BMW M Motorsport w przyszłości.
Marciello początkowo miał dołączyć do programu Lamborghini LMDh, który obejmie zarówno WEC, jak i serię IMSA SportsCar Championship, zanim BMW ściągnęło go do siebie.
W przeciwieństwie do Lamborghini, BMW ma już za sobą sezon wyścigowy z samochodem LMDh opartym na Dallarze, w serii IMSA i w przyszłym roku rozwinie program o WEC, we współpracy z aktualnym mistrzem LMP2, zespołem WRT.
BMW i WRT wystawią w przyszłym roku dwie hybrydy M w WEC, a także będą współpracować przy obsłudze dwóch samochodów w nowej klasie LMGT3.
BMW rozszerzyło swoje fabryczne grono do już ponad 20 kierowców w różnych kategoriach, w tym GT i prototypów.
Video: Testy BMW M Hybrid V8 LMDh przed WEC 2024
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS