A A+ A++

BLACK FRIDAY – nie taki zwykły piątek
W tym roku z okazji Black Friday Izba Gospodarki Elektronicznej zwraca uwagę konsumentów na bezpieczne zakupy online. Black Friday – Cybermonday na trwałe wpisał się w kalendarz. Stała się to bardzo popularna akcja marketingowa i zaczyna się nie w ostatni piątek listopada czy następujący po nim poniedziałek, ale dużo wcześniej. Wiele sklepów oferuje zniżki przez cały tydzień, a nawet miesiąc. W Black Friday ruch w sklepach online wzrasta, a przy wzmożonej intensywności zakupów, należy być przygotowanym nie tylko na okazje cenowe, ale też nie można tracić z oczu bezpieczeństwa – transakcji, danych, dostawy.

– Najważniejszą zasadą cyberbezpieczeństwa podczas Black Week jest to, aby kierować się rozsądkiem, a nie emocjami – również w obliczu wyjątkowych okazji. Niewiarygodnie atrakcyjne oferty okazują się często „dziełem” oszustów, którzy chcą uśpić czujność konsumentów i przekierować ich do fałszywych e-sklepów. Tutaj przechodzimy płynnie do drugiej ważnej wskazówki dla kupujących, czyli potwierdzania wiarygodności sprzedawcy. Warto kupować w sprawdzonych sklepach internetowych, korzystając przy tym z bezpiecznych, dobrze znanych serwisów płatności, takich jak Przelewy24 – mówi Jacek Kinecki, CEO Przelewy24.
E-Izba prowadzi aktywność edukacyjną na rzecz bezpiecznych zakupów 365/7/24. Razem z Federacją Konsumentów podpowiada klientkom i klientom e-sklepów jak nie zakłócić przyjemności korzystania z obniżek jednym kliknięciem za daleko. Chwilę zapomnienia czy niepewności mogą wykorzystać hakerzy – dojrzali konsumenci wiedzą jakich błędów nie popełniać, a wtedy zamawiane towary zawsze do nich docierają.
Bezpieczne i pewne transakcje to podstawa, a w tym zapewnijmy bezpieczeństwo danych osobowych. Klienci powinni też zwracać uwagę na certyfikaty SSL. Bezpieczne strony internetowe posiadają SSl, co jest widoczne w pasku adresu – adres strony zaczyna się od https://.
 
W Black Friday jasne ceny – o tym przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od początku roku przedsiębiorcy, którzy informują o obniżce ceny towaru lub usługi, mają obowiązek podawać najniższą cenę z 30 dni przed obniżką. To szczególnie ważne w kontekście zbliżających się największych świąt sprzedażowych – Black Friday i Cyber Monday. Teraz konsumenci rzeczywiście zobaczą czy każda promocja to okazja do zakupu w atrakcyjnej cenie.
„Oszczędzasz 50 zł”, „-20%”, „taniej o 100 zł” – korzyści cenowe muszą być obliczane od najniższej ceny z 30 dni przed obniżką. Nowy przepis ma zapobiegać żonglerce cenami – podwyższaniu ich tuż przed wyprzedażą po to, aby wywołać wrażenie, że rabat jest atrakcyjniejszy niż w rzeczywistości. To była bardzo powszechna praktyka, przed którą konsumenci nie zawsze mogli się uchronić. Teraz powinni dostać kompletną, rzetelną informację o cenie promocyjnej i najniższej cenie, za którą można było kupić towar lub usługę w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. W przypadku, gdy najniższa cena z 30 dni przed obniżką jest korzystniejsza niż kwota podczas wyprzedaży, to okazja może być pozorna.
Materiał Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Zamościu
Źródło: www.eizba.pl oraz www.uokik.gov.pl

Miasto Zamość

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSpotkanie dla przedsiębiorców z przedstawicielem KSSSE
Następny artykułGminne drogi z dofinansowaniem