A A+ A++

Raffaele Marciello, który zakończy współpracę z Mercedesem po tym weekendzie, z myślą o przyszłej przeprowadzce do BMW, dopiero pod koniec 30-minutowej sesji osiągnął najlepszy czas 2:14.542, za kierownicą Mercedesa-AMG GT3 stajni Landgraf.

Był to rezultat o ponad sekundę lepszy od jego rekordu okrążenia, ustanowionego podczas kwalifikacji do poprzedniej edycji Pucharu Świata GT w 2019 roku.

– Auto było niesamowite – komentował Marciello. – Warunki na torze pozwalały na bardzo szybką jazdę. Już podczas treningów czułem, że obiekt jest znacznie szybszy niż w poprzednich latach.

– W tym roku jest dosyć zimno, co pozwala na takie tempo, ale rekord nie ma tak naprawdę znaczenia – dodał.

Edoardo Mortara wydawał się zmierzać po pole position w ostatnich minutach, starając się być pierwszym, który pokona barierę 2:15. Uzyskał 2:14.758 na nieco ponad pięć minut przed końcem akcji. Jednakże kierowca Audi formacji Team Absolute musiał zadowolić się drugim miejscem, tracąc 0,216s.

– Gratulacje dla Marciello – powiedział Mortara, siedmiokrotny zwycięzca wyścigu w Makau. – Byłem dość zadowolony z mojego okrążenia, wykorzystałem je kiedy opony miały najlepszą przyczepność. Nie sądzę, że mogłem zrobić więcej, brakło naprawdę niewiele.

– To trochę frustrujące, ale musimy to zaakceptować. Mam wrażenie, że nieco źle wybraliśmy moment na nasze okrążenie, bo ruszyliśmy za wcześnie do walki o czas – dodał.

Maro Engel, jadący Mercedesem, uplasował się na trzecim miejscu, przed Laurensem Vanthoorem w najlepszym z siedmiu Porsche 911 GT3 Rs, jakie są w grze w tym tygodniu.

Sheldon van der Linde był najszybszym przedstawicielem BMW, na piątym miejscu, przed Danim Juncadellą (Mercedes), Danielem Serrą (Ferrari) i Augusto Farfusem (BMW). Kevin Estre spowodował jedyną czerwoną flagę podczas sesji, kiedy rozbił swoje Porsche zespołu HubAuto Racing w zakręcie Lisboa. To spowodowało, że francuski kierowca będzie musiał ruszać do sobotniego 12-okrążeniowego wyścigu kwalifikacyjnego z trzynastego pola.

Pozycja  Nr Kierowca Samochód  Czas  Strata
48  Raffaele Marciello Mercedes 2’14.542  
40  Edoardo Mortara Audi 2’14.758 0.216
77  Maro Engel Mercedes 2’14.908 0.366
99  Laurens Vanthoor Porsche 2’15.045 0.503
32  Sheldon van der Linde BMW 2’15.216 0.674
91  Daniel Juncadella Mercedes 2’15.232 0.690
51  Daniel Serra Ferrari 2’15.254 0.712
11  Augusto Farfus BMW 2’15.435 0.893
22  Earl Bamber Porsche 2’15.491 0.949
10  41  Christopher Haase Audi 2’15.593 1.051
11  120  Matteo Cairoli Porsche 2’15.637 1.095
12  15  Alessio Picariello Porsche 2’15.729 1.187
13  27  Kevin Estre Porsche 2’15.743 1.201
14  28  Thomas Preining Porsche 2’16.016 1.474
15  33  Ye Hongli Porsche 2’16.323 1.781
16  50  Adderly Fong Audi 2’16.433 1.891
17  Jules Gounon Mercedes 2’16.632 2.090
18  13  Cong Fu Cheng Audi 2’16.820 2.278
19  52  Weian Chen Ferrari 2’16.889 2.347
20  70  Marchy Lee Mercedes 2’20.623 6.081
Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPoznaliśmy oferty na budowę odcinka S11
Następny artykułMiejski Dzień Seniora – koncert Anny Żebrowskiej