Gdańsk-Gdynia-Sopot wprowadza najnowocześniejszy system rowerów miejskich
Gdynia, 16 listopada – System Roweru Metropolitalnego Mevo 2.0 wznawia działalność, stając się pełnoprawnym elementem miejskiej komunikacji dla mieszkańców 16 gmin metropolii trójmiejskiej. Po intensywnych trzech miesiącach testów, Mevo jest gotowe na nowy rozdział.
Odrodzenie Mevo – Proces Testowy Zakończony Sukcesem
Testy systemu Mevo, które rozpoczęły się od 100 rowerów, a następnie rozszerzyły do pełnej floty 4000 jednośladów, przyniosły oczekiwane rezultaty. Firma City Bike Global z Hiszpanii, odpowiedzialna za operacje systemu, wywiązała się z postanowień umowy. Michał Glaser, prezydent zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, wyraził zadowolenie z efektywnego wdrożenia systemu, podkreślając, że wiosenny wzrost zainteresowania rowerami będzie ostatecznym testem dla Mevo.
Technologia na Światowym Poziomie
Mariano Perez Miñano, dyrektor projektu w City Bike Global, z dumą informuje, że metropolia trójmiejska zyskuje najwyższej klasy system roweru publicznego. Innowacyjność Mevo została doceniona nawet podczas targów Smart City Expo w Barcelonie.
Statystyki Mówią Same Za Siebie
Podczas testów użytkownicy Mevo pokonali łącznie ponad 2 miliony kilometrów. Dane wskazują, że 74% podróży odbyło się w dni robocze, a średni czas jednej podróży wynosił 4 kilometry.
Pełna Flota Dostępna Przed Zimą
Przed sezonem zimowym mieszkańcy mają do dyspozycji 1550 rowerów elektrycznych i 500 rowerów tradycyjnych. Dagmara Kleczewska, kierownik projektu, potwierdza, że system działa poprawnie, co umożliwiło oficjalne uruchomienie Mevo 2.0.
Użytkownicy Chwalą Mevo
Ankieta przeprowadzona wśród użytkowników Mevo wykazała, że 96,5% respondentów uznaje rower miejski za potrzebny w Obszarze Metropolitalnym. Komfort użytkowania rowerów elektrycznych oraz tradycyjnych został oceniony bardzo pozytywnie.
Nowy Cennik – Prosty i Elastyczny
Mevo oferuje mieszkańcom wybór między abonamentem a systemem płatności za każdą minutę użytkowania. Wprowadzony cennik ma odpowiadać na potrzeby zarówno okazjonalnych, jak i regularnych użytkowników systemu.
Różnorodność Opcji
- Abonament miesięczny – 29,99 zł
- Abonament roczny – 259 zł
- Abonament 48-godzinny – 59 zł
- Płatność za minutę – 0,15 zł za rower tradycyjny, 0,30 zł za rower elektryczny
Korzyści Abonamentowe
Abonament miesięczny i roczny zapewniają limitowaną liczbę minut dziennie bez dodatkowych opłat:
- 120 minut – rower tradycyjny na dzień
- 60 minut – rower elektryczny na dzień
Po wykorzystaniu przydzielonego czasu, naliczane są opłaty minutowe:
- 0,10 zł – za każdą dodatkową minutę roweru tradycyjnego
- 0,20 zł – za każdą dodatkową minutę roweru elektrycznego
Dla Okazjonalnych Użytkowników
Opcja ‘Pay as You Go’ umożliwia użytkownikom swobodę korzystania z systemu bez abonamentu, z płatnością za każdą minutę jazdy, bez ograniczeń czasowych.
Przejrzystość i Komfort Finansowy
Cennik Mevo został opracowany tak, by zapewnić przejrzystość i przewidywalność kosztów dla użytkowników. Środki z abonamentów są przeznaczone na wsparcie Obszaru Metropolitalnego, co zwiększa wartość powrotu inwestycji dla regionu.
Dodatkowe Funkcjonalności
- Abonament 48-godzinny – umożliwia użytkownikom korzystanie przez 480 minut z roweru tradycyjnego lub 240 minut z roweru elektrycznego.
- Pauza i rezerwacja – w ramach trwającego wypożyczenia, z możliwością 10-minutowej rezerwacji roweru.
- Opłata za pozostawienie roweru poza stacją postoju – 10 zł, mająca na celu zachęcenie do korzystania z wyznaczonych miejsc postoju.
Zima w Mevo – Dostosowanie Floty
Od grudnia do końca lutego kiedy popyt na rowery miejskie jest niższy, flota zostanie zmniejszona, jednak wciąż dostępna będzie odpowiednia liczba jednośladów, zarówno elektrycznych, jak i tradycyjnych.
Mevo 2.0 to krok naprzód w adaptacji do potrzeb współczesnych mieszkańców metropolii, gdzie szybkość, ekologia i dostępność stają się kluczowymi wartościami. System ten jest nie tylko świadectwem innowacyjności, ale także zaangażowania w tworzenie zrównoważonych rozwiązań transportowych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS