A A+ A++

Pociągi Kolei Śląskich wyjeżdżają na trasy z niesprawnymi hamulcami? Nieprawda – sprawdziliśmy.

***

Niedawno wybuchła afera. W mediach społecznościowych pojawiły się informacje (opatrzone zdjęciami) o tym, że w Kolejach Śląskich lekceważy się zasady bezpieczeństwa.

Afera jest, jednak nie taka, jak wynikało z tych wpisów. Ktoś usiłuje zaszkodzić KŚ poprzez wystraszenie pasażerów.

KŚ w tej sprawie zorganizowały briefing, w którym uczestniczył przedstawiciel załogi, wypowiadający się w imieniu maszynistów (związkowiec z Solidarności). Obecny był również biegły mówiący, że przed każdym wyjazdem w trasę pociągi KŚ są kontrolowane.

Cd. poniżej.

*** *** ***

Polecamy

Szpital sprzedany za złotówkę. A wcześniej dostał prawie 180 mln zł.

katowicedzis.pl/2023/11/szpital-sprzedany-za-zlotowke-a-wczesniej-dostal-prawie-180-mln-zl/

Aby otworzyć link przytrzymaj na nim palec.

*** *** ***

Przede wszystkim (bo to był jeden z najpoważniejszych zarzutów) dokładnie sprawdzana jest sprawność hamulców pociągów.

Jak wyglądają kontrole hamuców w pociągach KŚ? W każdym z nich co najmniej raz na dobę wykonywana jest szczegółowa próba hamulca.

Pojazd, który nie przeszedłby próby szczegółowej, nie może być użytkowany. Nawet jeśli nic nie wskazuje na to, by układ hamulcowy mógł działać nieprawidłowo.

Co więcej, każdy pociąg ma „Instrukcję obsługi, utrzymania i eksploatacji hamulców w pojazdach kolejowych”. Tam opisano szczegółowo niezbędne czynności, jakie należy wykonać przy kontroli poprawności działania hamulców.

Stwierdzenie nieprawidłowości w działaniu hamulca jest równoznaczne z wycofaniem pojazdu z dalszej eksploatacji na czas naprawy. Próby hamulców wykonuje się częściej niż raz na dobę (wspomniana próba szczegółowa).

Na stacjach „zwrotnych” zawsze wykonywana jest uproszczona próba hamulca. Właśnie po to, by podróż pociągiem była bezpieczna.

W wykonywaniu szczegółowej próby hamulca bierze udział maszynista i rewident taboru lub kierownik pociągu. Maszyniście nie wolno uruchomić pociągu, jeśli nie dysponuje dokumentem potwierdzającym wykonanie próby hamulców, a wynik tej próby jest pozytywny.

Co ważne, stan hamulców w pociągach KŚ jest naprawdę dobry. Na przestrzeni ostatnich lat nie odnotowano w taborze KŚ zgłoszeń dotyczących zupełnego braku zadziałania hamulca elektropneumatycznego i pneumatycznego.

***

Tych 200 tys. ludzi naprawdę nie musiało umrzeć.

Poruszający film o pandemii – link do strony z filmem: Pandemia Czas Próby (do obejrzenia na komputerze i na niektórych komórkach; zwróć uwagę na to, by zacząć od części pierwszej).

Jeśli masz problem na komórce a chcesz go na niej obejrzeć – w przeglądarce telefonu po prostu wpisz iboma.media

***
KOMENTARZE: TYLKO FACEBOOK.

Masz problem, widzisz problem, masz ważną informację? Daj nam znać:

[email protected] lub przez „Wyślij Wiadomość” na Facebooku Katowice Dziś.

***

Poszukujemy współpracowników. Skontaktuj się mailowo lub przez Fb.

***

Redaktor naczelny Katowice Dziś Mateusz Cieślak.

***

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNAKATOMI – agencja marketingowa z Polski, która szturmem podbija zachodnie rynki
Następny artykułŚledztwo ws. plakatów o zbrojeniu Izraela przez Kanadę