A A+ A++

W każdym pojeździe eksploatowanym przez Koleje Śląskie, minimum co 24 godziny wykonywana jest szczegółowa próba hamulca, której zadaniem jest potwierdzenie prawidłowości działania hamulców w pojeździe. Pojazd, który nie przeszedłby próby szczegółowej, nie może być eksploatowany.

W „Instrukcji obsługi, utrzymania i eksploatacji hamulców w pojazdach kolejowych” (w ramach systemu bezpieczeństwa przewoźnika), opisano szczegółowo niezbędne czynności, jakie należy wykonać przy kontroli poprawności działania hamulców. 

Co istotne, stwierdzenie nieprawidłowości w działaniu hamulca jest równoznaczne z wycofaniem pojazdu z dalszej eksploatacji na czas naprawy. Dodatkowo na stacjach zwrotnych w trakcie eksploatacji pojazdów wykonywana jest każdorazowo uproszczona próba hamulca. Wykonywanie tych prób każdorazowo ma za zadanie potwierdzenie prawidłowości działania hamulców w pojeździe i zapewnienie bezpieczeństwa pasażerom.

Warto także podkreślić, że w wykonywaniu szczegółowej próby hamulca bierze udział maszynista i rewident taboru lub kierownik pociągu. Maszyniście nie wolno uruchomić pociągu, jeśli nie dysponuje dokumentem potwierdzającym wykonanie z wynikiem pozytywnym próby hamulców.

Na przestrzeni ostatnich lat nie odnotowano w taborze Kolei Śląskich zgłoszeń dotyczących zupełnego braku zadziałania hamulca elektropneumatycznego i pneumatycznego. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDzień dobry Katowice. Duże kontrowersje wokół kolejnego planu zagospodarowania
Następny artykułZwolnienia lekarskie coraz bardziej ciążą firmom. Choruje nawet 60 proc. pracowników