Ropczyccy dzielnicowi aktywnie promują kampanię społeczną #ZnamTeNumery. Jest to realizowana przez Komendę Główną Policji kampania społeczna realizowana wspólnie z Telewizją Puls oraz Fundacją “Pod Dębem”. Do działań włączyła się również Poczta Polska. Akcja adresowana jest głównie do seniorów i ich bliskich.
Celem działań jest wypracowanie łatwego i zrozumiałego algorytmu zachowań w sytuacji potencjalnego zagrożenia oszustwem, jak również uświadomienie seniorów i ich bliskich odnośnie niebezpieczeństw i meted oszustw.
Nazwa kampanii nawiązuje do kultowych tekstów i mówi o numerach telefonu do dzielnicowego i bliskich.
Policjanci przypominają!
- 1. Ważne jest ustalenie hasła “rodzinnego klucza” czyli tajnego słowa, które znają wyłącznie najbliźsi. Takie hasło potwierdzi, że po drugiej stronie telefonu jest członek rodziny, a nie oszust.
- 2. Poznanie dzielnicowego, posiadanie jego numeru telefonu.
- 3. Posiadanie numerów telefonów do najbliższych zapisanych w telefonie oraz dodatkowo w miejscu łatwo dostępnym dla seniora.
- 4. Zapamiętanie motta “sprawdzaj, nie ufaj”.
źródło KPP Ropczyce
zdjęcia KPP Ropczyce
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS