Waśnie na spotkaniu międzynarodowej organizacji, skupiającej władze krajowe, stowarzyszenia transportowe i przewoźników CORTE, które odbyło się pod koniec września w Bratysławie, poruszono problem z dostępnością nowych smart tachografów. Firmy transportowe mogą mieć trudności z zakupem nowych ciężarówek lub rejestracją zakupionych pojazdów ciężarowych z racji niewystarczającej liczby nowych tachografów inteligentnych na rynku.
Nowe urządzenia SMT2 oferują wiele korzyści. W porównaniu do inteligentnego tachografu w wersji 1, SMT2 zawiera dodatkowe funkcje, takie jak automatyczna rejestracja przekroczeń granicy i możliwość zdalnego przeglądania danych przez funkcjonariuszy.
Czytaj więcej
SMT2 jest kluczowym narzędziem monitorowania zgodności z unijnymi przepisami dotyczącymi czasu jazdy i odpoczynku, a także przepisów dotyczących kabotażu, a nawet delegowania kierowców. – Wzywamy Komisję Europejską do ustanowienia systemu monitorowania procesu modernizacji. IRU utworzy także własny system monitorowania – zapowiada Marian.
Przewoźnicy mają wymienić najstarsze tachografy w pojazdach przeznaczonych do przewozów międzynarodowych (tj. tachografy analogowe i cyfrowe, które były zamontowane przed 2019 rokiem) do końca 2024 roku. – Zachęcamy firmy transportowe do zastanowienia się już teraz nad swoją flotą i dokładnego zaplanowania ich wymiany w ciągu całego 2024 roku, co pomoże rozłożyć pracę warsztatów – dodaje Piotr Żółty, Inelo z Grupy Eurowag.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS