Pozbycie się długów ułatwi Pesie pozyskiwanie gwarancji bankowych na nowe kontrakty, zniesie także ograniczenia w pozyskiwaniu środków unijnych na badania.
Fundusz zainwestował w Pesę 1,5 mld zł, ale jego prezes zapewnia, że to dobra inwestycja. Producent już podpisał umowy na ponad 5 mld zł i jego przychody roczne wzrosną z 2 do 3 mld zł, a zysk operacyjny sięgnie 200-300 mln zł. – To jedna z najtrudniejszych restrukturyzacji w jakiej brałem udział i to dobrze zainwestowane środki. Zarząd pozyskał potężny portfel zamówień, spodziewane są zyski i jest pełne uzasadnienie tej inwestycji. Chcielibyśmy zobaczyć dywidendę w czwartym roku i kolejnych latach. Inwestycje zwrócą się w kilka lat, a fundusz uzyska dwucyfrowy zwrot na kapitale – szacuje Borys.
Fala zamówień
Pesa realizuje zamówienia na tabor łącznej wartości 5,15 mld zł. Są to pociągi pasażerskie dla czeskiego operatora państwowego Czeskie Drahy i prywatnego Regio Jet, Ghany, Kolei Dolnośląskich, Łódzkiej Koeli aglomeracyjnej i Kolei Wielkopolskich. Lokomotywy produkuje dla PKP IC, Cargounit, RCP oraz tramwaje dla Tallina, Bydgoszczy, Wrocławia i Tel Awiwu.
Czytaj więcej
DB Cargo na diecie
Zarząd DB Cargo planuje oszczędności i redukcję personelu, aby od 2024 roku spółka wykazywała zyski.
Producent złożył najlepsze oferty w przetargach o łącznej wartości 7,06 mld zł na pociągi pasażerskie dla Rumunii (AFER), Czeskich Drah, Regio Jet, ŁKA, Kolei Mazowieckich, na lokomotywy dla Cargounit, Lotos Kolej, RCP oraz na tramwaje dla Jerozolimy, Bydgoszczy i Wrocławia.
Pesa ma szasnę wygrać w postępowaniach wartości 4,88 mld zł i w tej sumie są także pociągi push-pull dla PKP IC. To nie koniec przetargów, ponieważ nowe pociągi potrzebne będą na via Baltica, na Ukrainie które zbuduje linie normalnotorowe oraz w Polsce dla CPK.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS