A A+ A++

Ich zdanie UE narusza zasady WTO, ale przyznają, że ich udział w rynku aut elektrycznych w krajach Wspólnoty rośnie rocznie o 2 pkt procentowe. Dochodzenie, które ogłosiła w zeszłym miesiącu przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, skupi się na nowych pojazdach elektrycznych zasilanych akumulatorowo (BEV) i potencjalnych dotacjach wypłacanych przez państwo chińskie – wynika z notatki prawnej zamieszczonej w dzienniku urzędowym UE. Obejmie ono okres od 1 października 2022 r. do 30 września 2023 r., a ocena szkód i środków wyrównawczych obejmie okres od stycznia 2020 r. do zakończenia śledztwa. Wiadomo też, że Pekin może podjąć działania odwetowe. A wśród BEV eksportowanych z Chin do UE są m.in. Dacie, Mercedesy oraz Tesle. Z dostępnych informacji wynika, że Komisja Europejska zebrała wystarczające dowody i jest w stanie wykazać, że producenci samochodów skorzystali z dotacji przyznanych przez chiński rząd. „Te subsydia umożliwiły dotowanemu eksportowi szybki wzrost udziału w rynku UE ze szkodą dla przemysłu unijnego” – czytamy w notatce prawnej.

BYD Seal

mat. prasowe

Jak ustalili jej autorzy wsparcie to obejmuje bezpośredni transfer środków, niepobrane podatki, dywidendy oraz dostarczanie przez rząd towarów lub usług po sztucznie zaniżonych kosztach. Chodzi tu o najróżniejsze dotacje, oraz otwarcie linii kredytowych udzielanych na preferencyjnych warunkach przez banki będące własnością państwa lub obligacji gwarantowanych przez nie i inne instytucje finansowe na preferencyjnych warunkach. Dochodzenie skupi się na nowych autach elektrycznych przeznaczonych do przewozu maksymalnie dziewięciu osób, łącznie z kierowcą. Wiadomo, że środki wyrównawcze zależałyby od stwierdzonego poziomu subsydiowania i wynikających z tego różnic w cenach producentów w Europie. W niedawnych badaniach innych sektorów, takich jak rowery elektryczne i kable światłowodowe, UE odkryła subsydia w wysokości od 4 . do 17. proc — informował Bloomberg.

Czytaj więcej

Pojawią się ogromne zniżki na e-auta. W Niemczech znikają dopłaty do elektryków

UE nie wymienia konkretnych producentów, ale wiadomo, że skupi się ono na wszystkich producentach w Chinach eksportujących do UE, w tym m.in. Tesli Inc. i głównych chińskich markach, takich jak BYD Co., SAIC Motor Corp. i Nio Inc. Zdaniem chińskiego Ministerstwa Handlu „dochodzenie jako oparte wyłącznie na założeniac … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNie wyrzucaj nakrętek – podaruj je bezpańskim psiakom
Następny artykułStracił kolosalne pieniądze. 51-latek z Płocka “zainwestował” w aplikację…