A A+ A++

Poczta Polska podnosi ceny za e-doręczenia. Operator narodowy zamierza zarobić na nowej i obowiązkowej od 10 grudnia br. korespondencji elektronicznej dla podmiotów sektora publicznego w Polsce. 

Poczta Polska chce zarobić na nowej obowiązkowej usłudze. "E-maile będą droższe niż papierowy list"
fot. lexgo.photography / / Shutterstock

Poczta Polska ma powód do zadowolenia. Jako jedyny operator będzie odpowiedzialna za dostarczanie korespondencji elektronicznej dla urzędów, samorządów oraz kancelarii notarialnych. Przepisy wprowadzające obowiązkowe e-doręczenia dla sektora publicznego oraz profesji tzw. zaufania publicznego wchodzą w życie 10 grudnia 2023 r.

e-Doręczenia są elektronicznym odpowiednikiem listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Są równoważne prawnie tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru.

Na wymienionych instytucjach nie kończy się lista podmiotów zobligowanych do wprowadzenia tej formy korespondencji. W najbliższych latach grupa będzie rozszerzana. Obowiązkowe e-doręczenia wdrażane są zgodnie z unijnym rozporządzeniem eIDAS we wszystkich krajach członkowskich Unii Europejskiej.

Z szacunków firmy Obserwatorium.biz, które opublikowała „Rzeczpospolita”, wynika, że tylko w pierwszym roku obowiązywania e-doręczeń oszczędności ze zmiany formy z papierowej korespondencji na elektroniczną wygenerują po stronie użytkowników około 2,3 mld zł.

Własna działalność gospodarcza a podatki

Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć!<BR>
Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na [email protected]

“Poczta na e-doręczeniach chce dobrze zarabiać. Spółka kolejny rok podnosi ceny za te usługi – teraz właśnie ma miejsce kolejna podwyżka, która wejdzie w życie 5 października. W jej ramach w sumie od 2021 r. usługa rejestrowanego e-doręczenia zdrożała o ponad 17 proc., z kolei cena tzw. publicznej usługi hybrydowej, w ramach której Poczta drukuje maile i dostarczy odbiorcom w formie papierowej, wzrosła o 16 proc. W konsekwencji – choć może to brzmieć paradoksalnie – niektóre e-maile będą droższe niż wysłanie papierowego listu” – czytamy w “Rzeczpospolitej”.

DF

Źródło:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNastolatkowie karmili dziki w centrum Jaworzna. Dostali srogi ochrzan
Następny artykułPODKARPACIE. 120 obcokrajowców koczuje w Beskidzie Niskim! Straż Graniczna w akcji (ZDJĘCIA)