Brytyjska spółka medialna Ascential może już niebawem stracić część udziałów w międzynarodowym festiwalu reklamy Cannes Lions i WARC i konferencji fintech Money 20/20. Ich wykupieniem zainteresowane jest konsorcjum inwestorów.
Fot. Media społecznościowe Cannes Lions Festival of Creativity
Według portalu Sky News, ostatnie tygodnie upłynęły konsorcjum z wysp brytyjskich na planowaniu działań związanych z przejęciem trzech ważnych elementów rynku reklamowego. Wspólne plany dotyczące Money 20/20, Cannes Lions i Światowego Centrum Badań nad Reklamą (WARC) mają: brytyjski organizator wystaw Hyve, spółka mediowa ze Stanów Zjednoczonych — MediaLink oraz anonimowy inwestor korzystający z doradztwa firmy zajmującej się bankowością inwestycyjną — LionTree Advisors.
Fot. Media społecznościowe Cannes Lions Festival of Creativity
Sky News podaje, że inwestorzy mieliby podzielić się między sobą aktywami z poszczególnych transakcji. I tak MediaLink wejdzie w posiadanie praw do Cannes Lions i WARC, a Hyve zyska Money 20/20. Na ten moment nie ma jeszcze informacji na temat ostatecznej decyzji Ascential na temat sprzedaży udziałów, jednak przedstawiciele spółki medialnej zdradzili, że prowadzone są rozmowy dotyczące sprzedaży usługi prognozowania światowych trendów (WGSN) brytyjskiej firmie inwestycyjnej Apax Partners.
Co ciekawe, wspomniana MediaLink należała niegdyś do Ascential, w 2021 roku została jednak sprzedana i przeszła do rąk United Talent Agency za kwotę 125 mln dolarów.
Lwy kreatywności z Cannes, czyli święto marketingu
Festiwal Cannes Lions to punkt obowiązkowy w kalendarzu każdej firmy, która chce być na bieżąco z najnowszymi trendami w świecie reklamy. To tutaj, na słonecznym południu Francji, spotykają się ze sobą twórcy najciekawszych kampanii reklamowych i nadchodzących trendów. Do tych naprawdę wyjątkowych trafiają wyjątkowe statuetki przyznawane m.in. w kategoriach Design i Rozrywka.
Takie wyróżnienie w branży mediowej jest niczym Oscar dla świata filmu. Jednak podczas Cannes Lions można wziąć udział nie tylko w eleganckich galach, lecz także w panelach dyskusyjnych i wykładach, podczas których nie brakuje okazji do zdobycia lub poszerzenia wiedzy.
Edycję w 2023 roku otworzyło wystąpienie przedstawiciela AB InBev, zdobywcy tegorocznego tytułu Creative Marketer of the Year. Firma jako pierwsza w historii uzyskała to wyróżnienie drugi rok z rzędu, a Marcel Marcondes, Chief Marketing Officer AB InBev na scenie podkreślał, kreatywność powinna iść ręka w rękę z biznesem. Wszystko w służbie systematycznemu wzrostowi i zgodnie z działaniami długodystansowymi. W tym samym tonie wypowiadano się podczas prezentacji firm P&G czy Unilever.
Tegoroczny Cannes Lions International Festival of Creativity 2023 odbył się w dniach 19 – 23. Przeczytaj krótką relację z trzeciego dnia imprezy.
Corona, Lurpak i Bosch w czołówce globalnych nagród Kantara dla najskuteczniejszych kreacji reklamowych, w Polsce Radio Zet, Żywiec, Lajkonik.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS