Do końca tegorocznej rywalizacji w Rajdowych Mistrzostwach Świata pozostały dwie asfaltowe rundy: Rajd Europy Centralnej oraz Rajd Japonii.
Chociaż większość laurów za trwający sezon jeszcze nie została rozdana, w parku serwisowym dużo mówi się już o przyszłej kampanii i składach zespołów. Obecnie jedynym kierowcą z zapewnionym kontraktem jest Neuville, który kolejny rok spędzi w Hyundaiu.
Bliska zachowania statusu quo jest Toyota. Oznacza to, że GR Yarisami Rally1 nadal powinni jeździć Kalle Rovanpera, Elfyn Evans, Takamoto Katsuta oraz Sebastien Ogier (częściowy program).
Możliwe roszady dotyczą więc głównie wspomnianego Hyundaia oraz M-Sportu. Koreańska marka zastanawia się nad poszerzeniem składu do czterech samochodów. Szansę na pozostanie w składzie mają Esapekka Lappi oraz Teemu Suninen. Niewiele wiadomo obecnie o przyszłości Daniego Sordo. Ponadto nie bez przyczyny Skodę Fabię RS Rally2 na i20 N Rally2 zamienił Emil Lindholm.
W kontekście Hyundaia coraz częściej pada też nazwisko Tanaka. Cyril Abiteboul podkreśla bowiem chęć znacznego wzmocnienia składu. Wcześniej nie dawał sobie większych szans na ściągnięcie Kalle Rovanpery, a plotki o Sebastienie Ogierze zdementował sam kierowca.
Kontrakt dla Tanaka oznaczałby powrót Estończyka do Alzenau. Mistrz świata z 2019 roku spędził tam trzy kolejne sezony: 2020, 2021, 2022. Sukcesu na miarę tego osiągniętego z Toyotą nie powtórzył i nierzadko był rozczarowany awaryjnością i20 WRC, a ostatnio Rally1. Mówiono także, iż niekoniecznie dogaduje się z Neuville’em, od lat liderem Hyundaia.
O osobę Tanaka spytano w Chile samego Neuville’a:
– Musimy wzmocnić zespół – uznał Neuville w rozmowie z belgijską telewizją RTBF. – On [Tanak] przyszedłby pewnie z wiedzą o kolejnym samochodzie rywali, a to może tylko pomóc.
W odniesieniu do przeszłej współpracy, Belg dodał: – Zawsze powtarzałem, że był moim najmocniejszym zespołowym partnerem. Najtrudniej było go pokonać. Był dla mnie punktem odniesienia i od czasu do czasu musiałem dawać z siebie więcej, niż wcześniej potrafiłem.
– Nawet jeśli współpraca nie zawsze była z nim łatwa, Cyril Abiteboul sprawi, że on będzie grał do jednej bramki i stanie się dobrym zespołowym partnerem.
Jeśli Tanak zdecyduje się odejść z M-Sportu, brytyjska stajnia pozostanie bez kierowcy ze ścisłej czołówki. Niepewna jest przyszłość Pierre-Louisa Loubeta. Powrót do Rally1 chciałby z kolei zaliczyć Adrien Fourmaux.
Polecane video:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS