A A+ A++

4000 złotych straciła mieszkanka gminy Piaski, po tym jak uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku, że ktoś chciał zaciągnąć kredyt na jej dane.

Do Komisariatu Policji w Piaskach zgłosiła się 41-latka, która złożyła zawiadomienie o przestępstwie. Kobieta zrelacjonowała, że na jej numer telefonu zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku i oświadczyła, że ktoś próbował zaciągnąć kredyt na jej dane. W celu zabezpieczenia środków zgromadzonych na koncie konsultant polecił kobiecie zainstalować aplikację mobilną banku oraz wygenerować kod BLIK i przekazać go konsultantowi. Okazało się, że kod posłużył oszustom do wypłacenia kwoty 4000 złotych z jej rachunku.

Policja ostrzega przed rozmówcami podającymi się za przedstawicieli banku, urzędu, a nawet policji, którzy mówią o zagrożonych oszczędnościach i polecają wypłatę pieniędzy i przekazanie ich kurierowi bądź wpłacenie na inne konto. To najprawdopodobniej jest próba oszustwa.

Podczas połączeń na wyświetlaczu telefonu pojawia się często numer infolinii banku lub innej instytucji. To coraz bardziej popularny spoofing. Ofiara jest przekonana, że prowadzi rozmowę właśnie z w/w podmiotami. W większości rozmów pojawiają się jednak dwa elementy: presja czasu i poczucie zagrożenia. Nie dajmy się oszukać!

źródło: Policja

reklama

reklama

Pokaż więcej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKolejarze z Warmii i Mazur dostaną podwyżki. Strajku Polregio nie będzie
Następny artykułZderzenie aut na rondzie Wojska Polskiego. Sprawca dostał wysoki mandat