A A+ A++

19 września br. uczniowie Szkoły Podstawowej nr 4 im. ks. Jana Twardowskiego w Przemyślu przystąpili do Międzynarodowego IT Fitness Testu 2023 Grupy Wyszehradzkiej i Ukrainy.

Tym samym zainaugurowali na Podkarpaciu badanie poziomu kompetencji cyfrowych wśród uczniów i nauczycieli w obszarach takich jak internet i bezpieczeństwo, a także zdolności wykorzystania narzędzi do współpracy online i sieci społecznościowych.

IT Fitness Test objęty jest honorowym patronatem ministra cyfryzacji Janusza Cieszyńskiego, ministra edukacji i nauki Przemysława Czarnka, Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz GovTech Polska. Organizatorów reprezentowali prezes Zarządu Związku Polska Cyfrowa Michał Kanownik, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4 Agnieszka Kowaliw oraz dyrektor Podkarpackiego Centrum Edukacji Nauczycieli Oddział w Przemyślu Zbigniew Hamielec.

45 minut testu

Wyniki 45-minutowego testu uczniów przemyskiej „czwórki” mogą zadowalać, gdyż uzyskali średnią 61 proc. (średnia w szkołach podstawowych w kraju to 51 proc.). Uczniowie z dwoma najlepszymi wynikami testu dostali cenne nagrody od Acer, Lenowo Polska i Google for Education.

W województwie podkarpackim przedsięwzięcie jest realizowane przy wsparciu władz wojewódzkich. Przeprowadzone badanie kompetencji pomoże w planowaniu kolejnych inwestycji w sektor edukacji. W tym roku Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli rozpoczęło realizację projektu RaP STEAM – robotyka i programowanie w szkołach podstawowych z terenu naszego województwa, dzięki któremu około 800 szkół otrzyma pracownie robotyczne.

Autor: Życie Podkarpackie

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł5 najpopularniejszych rodzajów biustonoszy. Masz je w swojej szafie?
Następny artykułPolicja Chorzów: Ogólnopolskie seminarium eksperckie