Event, który na długo pozostaje w pamięci, stanowi cel każdego organizatora imprez. Nieważne, czy chodzi o festiwal muzyczny, konferencję firmową z wręczeniem nagród, turniej piłkarski czy akcję ambientową w galerii handlowej, należy zadbać o wyjątkową oprawę. Doświadczeni specjaliści potrafią stworzyć unikatowy scenariusz eventu, która zachwyci jego uczestników. Jak uczyć się od najlepszych? Warto rozważyć szkolenie podnoszące kwalifikacje prowadzone przez osobę, która od lat z sukcesem działa w branży eventowej.
Jak stworzyć scenariusz eventu, który zachwyci widzów?
Firmy, które specjalizują się w organizacji imprez, często zatrudniają wybitnych scenarzystów. Ich kreatywność sprawia, że event zyskuje wyjątkową oprawę, która odróżnia go od innych tego typu wydarzeń. Opracowując unikatowy scenariusz, warto wykorzystać:
- własne pomysły, które jako pierwsze przychodzą do głowy,
- inspiracje pracą innych scenarzystów,
- ciekawe i nieszablonowe miejsca na organizację imprezy,
- grę świateł i cyfrowe wizualizacje,
- muzykę podkreślającą charakter wydarzenia – przy większym budżecie można zaprosić do współpracy znanych artystów, przy mniejszym didżeja. Należy pamiętać, że utwory są chronione prawem autorskim. Ich legalne wykorzystanie podczas eventu wymaga podpisania stosownej umowy z ZAiKS,
- obecność wyjątkowych gości – topowych influencerów, aktorów, konferansjerów i piosenkarzy,
- rozwiązania, które aktywizują i angażują uczestników imprezy.
Wyjątkowy scenariusz eventu przyciąga uwagę widza i angażuje go w wydarzenie. Pomaga tym samym osiągnąć cel wyznaczony przez klienta. Koncepcja imprezy powinna wymykać się sztywnym schematom i wprowadzać innowacyjne rozwiązania. Niestety, sama kreatywność to za mało, aby zorganizować niezapomniany event. Istotną rolę odgrywają kwestie praktyczne, które należy mieć na uwadze na każdym etapie planowania wydarzenia.
Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie: https://emtg.pl/warsztat-praktyka-tworzenie-kosztorysu-scenariusza-eventu/
Brief jako podstawa do opracowania scenariusza imprezy i stworzenia kosztorysu
Organizacja eventu rozpoczyna się od briefu, który pomaga poznać cele, potrzeby, idee i budżet klienta. Jasno określone oczekiwania pozwalają uniknąć nieporozumień. Specjalista ma za zadanie opracować scenariusz eventu, uwzględniając wszystkie podpunkty zawarte w briefie. Zazwyczaj współpracuje z innymi osobami. W zespołach, które specjalizują się w organizacji imprez, każdy ma jasno określoną rolę. Jeden odpowiada za kosztorys eventu, a drugi za jego scenariusz. Ktoś inny kontaktuje się z podwykonawcami i nadzoruje ich działania.
Gotowy scenariusz i kosztorys eventu przedstawia się klientowi w celu akceptacji. Następnie strony zawierają umowę. Jej podpisanie pozwala przejść do podjęcia działań i ich realizacji zgodnie z przyjętym harmonogramem.
Współpraca event managera z podwykonawcami
Event manager posiada rozbudowaną sieć kontaktów zawodowych, z której korzysta w swojej pracy. Sprawdzeni podwykonawcy zapewniają terminową realizację, która przebiega zgodnie z przyjętymi ustaleniami. Warto pamiętać, że nawet wieloletni partnerzy mogą czasem zawieść, dlatego zawsze należy zawrzeć z nimi stosowną umowę.
Rozliczenie eventu i dokumentacja kosztów
Po przeprowadzonym evencie trzeba rozliczyć i udokumentować poniesione koszty. Najlepiej na bieżąco zbierać faktury i rachunki, aby później uniknąć nieścisłości.
Szkolenie dla event managera pomoże Ci pisać świetne scenariusze
Organizacja niezapomnianego eventu stanie się dużo łatwiejsza dzięki udziałowi w szkoleniu „Event Manager – planowanie, organizacja i zarządzanie projektem eventowym”. Poprowadzi je Magdalena Kozicka, która jest praktykiem i posiada wieloletnie doświadczenie w branży.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS