A A+ A++

Kierownictwo kontraktu firmy Budimex, wykonawcy budowy południowej obwodnicy Oświęcimia wraz z mostem na Sole, przedstawiciel inwestora – Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Zarządu Dróg Wojewódzkich i Urzędu Gminy oraz starosta oświęcimski Andrzej Skrzypiński, spotkali się w Urzędzie Miasta z prezydentem Januszem Chwierutem. Rozmawiali o postępie prac przy inwestycji. Omówili też problemy i wyzwania, wymagające wspólnego rozwiązania. Poruszono temat zarządzania ruchem na budowach rond i konieczności jego usprawnienia, aby nie tworzyć niepotrzebnych korków, zwłaszcza na drodze 933, w godzinach dojazdu do pracy i z pracy. Zasygnalizowano też potrzebę zwiększenia porządku i czystości wokół inwestycji. – Na naszych cyklicznych, co kwartalnych spotkaniach omawiamy aktualne sprawy, a dzisiaj taką kwestią jest budowa rond na dwóch drogach wojewódzkich. Prace są w toku, powodują jednak liczne perturbacje i problemy, szczególnie gdy idzie o płynność ruchu. Na to zwracaliśmy uwagę, aby ta możliwość przejazdu była jak najkrótsza, aby jego dynamika i rytm był uzależniony od pory dnia oraz aktualnej sytuacji na drodze. Mówiliśmy też o innych problemach, które występują na przebiegu tej inwestycji. Jednym z nich jest realizacja przejścia pod torami kolejowymi przy ulicy Ostatni Etap czy budowa mostów na Sole i Wiśle, gdyż nasza obwodnica łączy się w Bojszowach z głównym przebiegiem drogi ekspresowej. Dobrą informacją, że jest to, że pod koniec roku powinny zakończyć się utrudnienia przy ul. Legionów oraz ul. Jagiełły, więc poprawi się komunikacja w tych miejscach. Dla nas jest to strategiczna inwestycja, dlatego miasto, ale również starostwo i gmina Oświęcim są zaangażowane w to przedsięwzięcie, współpracujemy z wykonawcą i inwestorem – podkreśla prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut.

Jak zapewnił wykonawca wszystkie elementy inwestycji realizowane są bez zakłóceń i zgodnie z harmonogramem. Budowa rond w ciągu drogi 933 na ulicy Legionów w kierunku na Brzeszcze i drogi 948 na ulicy Jagiełły w kierunku Kęt przebiega bez zakłóceń. Całkowicie przejezdne będą do końca tego roku. Budowa trzeciego ronda na ulicy Zatorskiej za Castoramą na tym etapie nie powoduje utrudnień w ruchu. Przy moście na Sole wykonano już wszystkie podpory, a największym wyzwaniem kolejnych miesięcy będzie drążenie tunelu pod torami kolejowymi w ciągu ulicy Ostatni Etap. – Jeśli nic nas nie zaskoczy przywrócimy dwukierunkowy ruch na drogach wojewódzkich do końca roku. Roboty wykończeniowe typu oznakowanie, pobocza będą tam jeszcze kontynuowane. Obiekt nad Sołą jest wykonywany zgodnie z planem, mamy gotowe prawie wszystkie podpory i robimy teraz konstrukcję pomostu. Z mostem nad Wiśle jest podobna sytuacja, czyli są podpory, pracujemy nad konstrukcją roboczą i platformami, które będą podstawą pod konstrukcję właściwą obiektu. Tunel pod czynną linią kolejową, ze względu na technologię i stopień skomplikowania, zajmie więcej czasu, będziemy starali się go wykonać do czerwca 2025 roku – wyjaśnia Paweł Darowski, kierownik budowy z firmy Budimex.

Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia wraz z mostem na Sole i połączeniem do drogi S 1 rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku. Wymaga wybudowania trzech mostów na Wiśle, Sole i Młynówce oraz tunelu pod torami w ciągu ulicy Ostatni Etap. Na miejskim etapie jej przebiegu wybudowane zostaną trzy ronda na drodze wojewódzkiej 948 i 933 oraz przy ulicy Zatorskiej za Castoramą, ułatwiający zjazd w kierunku północnej obwodnicy miasta i Zatora.

UM Oświęcim

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBieg, zabawa, spotkania i pokazy. Rozpoczyna się Trybunalskie Forum Trzeźwościowe
Następny artykułWściekła miłość. Elizabeth Taylor i Richard Burton