Podczas konferencji Connect 2023, Meta ogłosiła wiele nowych funkcji, w których wykorzystana zostanie sztuczna inteligencja. Jest to m.in. asystent AI, nowe filtry na Instagramie czy nowe naklejki AI dostępne w komunikatorach.
fot. Meta
27 września br. Meta pochwaliła się nowymi funkcjonalnościami, które udostępni dla swoich użytkowników. Firma przede wszystkim zainwestowała w nowego asystenta AI. W ramach rozwoju tego narzędzia, Meta podjęła współpracę z firmą Microsoft.
– Meta AI to nowy asystent, z którym możesz wchodzić w interakcję jak z osobą, dostępny na WhatsApp, Messengerze i Instagramie, a wkrótce będzie dostępny w inteligentnych okularach Ray-Ban Meta i Quest 3. Jest zasilany przez niestandardowy model, który wykorzystuje technologię z Llama 2 i nasze najnowsze badanie dotyczące modelu dużego języka (LLM) . W przypadku czatów tekstowych Meta AI ma dostęp do informacji w czasie rzeczywistym dzięki naszej współpracy z Bingiem i oferuje narzędzie do generowania obrazów – podaje Meta.
– Z radością ogłaszamy, że rozpoczęliśmy współpracę z firmą Meta w celu zintegrowania usługi Bing z czatami Meta AI, umożliwiając udzielanie bardziej aktualnych i aktualnych odpowiedzi wraz z dostępem do informacji wyszukiwania w czasie rzeczywistym. Integracja Bing obejmuje Meta AI i kilka innych AI Meta, za pomocą których można wysyłać wiadomości w WhatsApp, Messengerze i Instagramie – dodaje Microsoft.
Meta urozmaica także chatboty i dodaje do nich głosy różnych celebrytów oraz postaci z bajek czy filmów. Chatboty będą komunikowały się z użytkownikami w charakterystycznym dla siebie stylu. Meta chce w ten sposób zachęcić do korzystania z nich oraz zadbać o element humorystyczny. Meta proponuje 28 postaci, z którymi użytkownicy mogą wchodzić w interakcje. Są to m.in. Bear Grylls, Chloe Kim czy Josh Richards.
fot. Meta
Boty początkowo zostaną udostępnione do testów dla użytkowników w USA.
Sztuczna inteligencja na Instagramie
Nowości pojawią się także w aplikacji Instagram. Dzięki AI będzie można dokonać edycji obrazów. Meta udostępni nowe filtry wykorzystujące sztuczną inteligencję. Nie będą to jednak klasyczne filtry, które do tej pory były dostępne na Instagramie. Nowe narzędzia pozwolą odtworzyć przesłane obrazy w zupełnie innym stylu.
– Restyle pozwala na ponowne wyobrażenie sobie obrazów poprzez zastosowanie opisanych przez Ciebie stylów wizualnych. Pomyśl o wpisaniu deskryptora, np. „akwarela” lub bardziej szczegółowego podpowiedzi, np. „ kolaż z czasopism i gazet, podarte krawędzie”, aby opisać nowy wygląd i charakter obrazu, który chcesz utworzyć – komentuje Meta.
fot. Meta
Efekty, które można uzyskać dzięki narzędziom, mogą stać się trendem. Dodatkową korzyść mogą zyskać także marki, ponieważ poza wspomnianą funkcjonalnością, Meta udostępni także możliwość zmiany tła na zdjęciu.
fot. Meta
– Tło zmienia scenę lub tło obrazu. Podpowiedzi takie jak „postaw mnie przed wysublimowaną zorzą polarną” lub „w otoczeniu szczeniąt” poinstruują narzędzie, aby utworzyło obraz głównego obiektu na pierwszym planie z opisanym tłem – komentuje Meta.
Takie rozwiązanie może sprawdzić się, np. w fotografii produktowej lub na niestandardowych zdjęciach z modelkami czy modelami, na których nie zawsze można osiągnąć pożądany efekt. Przykładowo, firma może potrzebować ściśle określonej przestrzeni, która jest dla niej niedostępna, a dzięki wykorzystaniu narzędzia AI na Instagramie będzie mogła ją sztucznie wygenerować.
Urozmaicenie komunikatorów
Kolejną nowością są naklejki AI, które będą dostępne w różnych komunikatorach, np. WhatsApp, Messengerze, Instagramie i w Facebook Stories. Wystarczy, że użytkownik poda komunikat tekstowy, a narzędzie AI wygeneruje kreskówkową naklejkę.
fot. Meta
– Wykorzystując technologię z Llama 2 i nasz podstawowy model generowania obrazów o nazwieEmu, nasze narzędzie AI w ciągu kilku sekund zamienia Twoje komunikaty tekstowe w wiele unikalnych naklejek wysokiej jakości – podaje Meta.
Własny bot AI
Kolejną z ważnych nowości jaką udostępni Meta, będzie możliwość stworzenia własnego bota AI. Firma stworzy studio AI, w którym zainteresowane osoby będą mogły wyprodukować własny system komunikacji, w oparciu o swój styl oraz głos.
– W nadchodzących tygodniach programiści będą mogli tworzyć sztuczną inteligencję innych firm dla naszych usług przesyłania wiadomości za pomocą naszych interfejsów API, zaczynając od programu Messenger, a następnie rozszerzając go na WhatsApp. Firmy będą również mogły tworzyć sztuczną inteligencję, która odzwierciedla wartości ich marki i poprawia jakość obsługi klienta – dodaje Meta.
„The New York Times” podał informację o tym, że Meta rozważa wprowadzenie płatnej wersji Facebooka oraz Instagrama. Użytkownicy, którzy zdecydowaliby się na subskrypcję, mieliby możliwość wyłączenia reklam dostępnych w aplikacjach.
Instagram chce pomóc użytkownikom w uniknięciu niechcianych wiadomości, również w postaci zdjęć i filmów. W tym celu wprowadza nowe ograniczenie, czyli pojedyncze zaproszenia tekstowe.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS