Zawodnicy nie mogli narzekać na warunki pogodowe. Nad Saksonią rozciągało się bezchmurne niebo, a temperatura nie sprawiała większych problemów.
Nieliczni kierowcy pozostali na torze po okrążeniu instalacyjnym i od razu rozpoczęli przejazdy. Preining chciał przycisnąć od samego początku, jednak został zablokowany przez rywali. Heinrich jako pierwszy ukończył okrążenie pomiarowe i ustawił poprzeczkę na minucie, osiemnastu i trzech dziesiątych sekundy.
Porsche z każdym kolejnym wyścigiem traci coraz więcej czasu do rywali, a niewielkie zmiany BoP (Balance of Performance) oraz charakterystyka toru nie pomogą im w ten weekend. Kelvin van der Linde przejechał wszystkie sektory na fioletowo i objął prowadzenie.
Olsen i Kelvin van der Linde popełnili błąd w ostatnim zakręcie, który kosztował ich pomiar w dwóch kolejnych okrążeniach. Po 10 minutach zaledwie połowa stawki ustanowiła czasu, co oznaczało ogromny tłok w końcówce.
Guven i Stolz wyprzedzili van der Linde. Wyjątkowo kierowcy nie walczyli do ostatnich sekund i dwie minuty przed końcem, na torze zostało kilku zawodników. W momencie wywieszenia flagi w szachownicę na torze pozostali nieliczni kierowcy, którzy nie walczyli o pole position.
Najszybszy czas, 1:17.633 uzyskał Luca Stolz za kierownicą Mercedesa. Obok niego z pierwszego rzędu wystartuje Ayhancan Güven, siedemnasty kierowca klasyfikacji generalnej. Za nimi ruszą Kelvin van der Linde i Thomas Preining. Tradycyjnie ostatnie miejsce zajął Alessio Deledda.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS