publikacja
2023-09-08 10:35
Revolut jest dobrze znany polskim
użytkownikom aplikacji finansowych. Nie każdy jednak wie, że z jego usług mogą
korzystać także klienci firmowi. Fintech proponuje im cztery plany taryfowe –
od bezpłatnego po rozbudowany Enterprise. Sprawdziliśmy, co wchodzi w skład
poszczególnych rozwiązań.
Revolut to fintech z licencją
bankową, którego rdzeniem jest aplikacja mobilna (ale ma też wersję webową).
Oferuje szeroki zakres usług finansowych – od wymiany walut po rozliczenia czy
wirtualne skrytki sejfowe. Dziś w zasadzie jest to już kombajn finansowy, który
z powodzeniem może zastąpić tradycyjny bank. I to już się dzieje. Firma chwali
się, że ma już 30 mln użytkowników na całym świecie, a tylko w Polsce z jego
usług korzysta 3 mln osób. To dużo. Więcej niż na przykład klientów ma bank
Credit Agricole.
Każdego miesiąca do Revoluta dołącza
ponad 1 milion osób na świecie i ponad 100 tysięcy w Polsce. Od maja do
sierpnia 2023 r. ponad 900 tysięcy klientów płaciło za granicą przy użyciu
karty Revolut – wydali w ten sposób ponad 2 miliardy złotych. Fintech właśnie
uruchamia swoją pierwszą kampanię reklamową w telewizji. Chce jeszcze bardziej
zwiększyć rozpoznawalność marki.
Reklama
Z usług firmy korzystają klienci
detaliczni, ale Revolut ma też ofertę dla klientów firmowych. Rozwiązanie to
może się sprawdzić zwłaszcza u tych przedsiębiorców, którzy na co dzień
rozliczają się z zagranicznymi kontrahentami. Podobnie jak w ofercie
detalicznej, także i tu ofertę podzielono na cztery plany taryfowe –
zróżnicowane ze względu na potrzeby użytkowników.
Bezpłatny jest plan Free. W jego ramach użytkownik
otrzymuje plastikową kartę firmową, ale może korzystać też z jej wirtualnego
odpowiednika. Niestety w bezpłatnym planie nie ma darmowych płatności
międzynarodowych – trzeba za nie zapłacić 15 zł. W pakiecie jest pięć przelewów
lokalnych, a za każdy kolejny pobierana jest opłata w wysokości 1 zł. Firma pobiera
też 0,4 proc. prowizji za wymianę walut po rzeczywistym kursie. Opłata za
wymianę kryptowalut kosztuje w tym planie 1,99 proc.
Więcej możliwości daje plan Grow, ale kosztuje już 125 zł
miesięcznie. Użytkownik może dostać bez opłat metalową kartę płatniczą (a także
plastiki). W pakiecie jest 10 przelewów międzynarodowych za darmo i 100
przelewów lokalnych. Użytkownik może wymieniać waluty po rzeczywistym kursie do
kwoty 50 000 zł bez prowizji (powyżej wynosi ona 0,4 proc.). Opłata za
wymianę kryptowalut jest niższa niż w planie Free i wynosi 0,99 proc.
Dla bardziej wymagających
klientów przygotowano plan Scale. Tu
opłata miesięczna wynosi 500 zł. Można mieć dwie metalowe karty za darmo, 50
przelewów międzynarodowych i 1000 lokalnych. Bezpłatny limit na wymianę walut
wynosi 250 tys. zł. Podobnie jak w planie Grow, wymiana kryptowalut kosztuje
0,99 proc.
Z kolei duże firmy mogą
skorzystać z planu Enterprise.
Opłata za ten pakiet oraz warunki korzystania z usługi są indywidualnie
negocjowane.
W każdym z pakietów znajdują się
także dodatkowe usługi. Ich szczegółowe zestawienie znajdą Państwo pod
tym linkiem. To na przykład: zarządzanie listą płac zespołu,
tworzenie i śledzenie faktur, przyjmowanie płatności na własnej stronie
internetowej, konta lokalne w GBP i EUR, zarządzanie przelewami cyklicznymi,
przechowywanie i wymiana do 25 walut i wiele innych. Warta uwagi jest także
funkcja Tap to Pay, za pomocą której można zamienić swojego iPhona w terminal
płatniczy.
Sprawdź ofertę Revolut dla firm »
Revolut – alternatywa dla
tradycyjnych banków
Revolut może stanowić alternatywę
dla tradycyjnych usług bankowych. Z jego usług mogą korzystać drobni
przedsiębiorcy (np. freelancerzy), jak również duże przedsiębiorstwa. Ważne
jest jednak, by dobrać odpowiedni plan taryfowy do planowanej skali
działalności. W zależności od potrzeb firmy może to być bezpłatny, ale okrojony
z usług plan Free, lub rozbudowany pakiet Scale. Przed skorzystaniem z oferty,
warto dokładnie przemyśleć, która z taryf będzie odpowiednia do rodzaju
prowadzonej przez nas działalności.
Warto mieć na uwadze jeszcze
jedną kwestię. Revolut podkreśla, że użytkownicy mogą korzystać z całodobowej
pomocy technicznej. Niestety, jak pisaliśmy już na łamach Bankier.pl, czasami
zdarzają się problemy z obsługą klienta. Użytkownicy indywidualni zgłaszają nam
problem z blokadami
rachunków czy też z przelewami,
które potrafią „utknąć” między bankiem a fintechem. Klienci skarżą
się też m.in. na utrudniony kontakt z supportem. Firma zapewnia, że to
incydentalne przypadki, ale warto mieć tę kwestię na uwadze otwierając konto
biznesowe.
Z oferty Revolut dla firm skorzystasz tutaj »
Publikacja zawiera linki afiliacyjne.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS