A A+ A++

Ponad 90 tysięcy złotych straciła mieszkanka powiatu chełmskiego. Uwierzyła fałszywemu „pracownikowi banku”, że jej pieniądze są zagrożone i zainstalowała program do zdalnej obsługi pulpitu. W efekcie straciła swoje oszczędności. Apelujemy o ostrożność i rozwagę. Pamiętajmy, że banki nigdy nie proszą o instalowanie dodatkowego oprogramowania. Hasła i loginy do naszych kont powinniśmy znać tylko my!

Wczoraj do dyżurnego chełmskiej komendy zgłosiła się 38-letnia kobieta z gminy Ruda-Huta i poinformowała, że padła ofiarą oszustwa. Do 38-latki zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku i poinformowała, że jej konto jest zagrożone ponieważ doszło do włamania. Poleciła aby postępowała zgodnie z jej wskazówkami, wówczas nie dojdzie do utraty pieniędzy.

Kobieta wykonywała krok po kroku zalecenia „konsultantki” . Po zainstalowaniu aplikacji zatwierdzała przychodzące SMS-y z banku.  Niestety, nie uchroniła swoich pieniądzy, przeciwnie, w wyniku oszustwa straciła niecałe 94 tysiące.

W sytuacji, gdy otrzymamy telefon z informacją o próbie włamania na nasze konto bankowe nie działajmy pochopnie. W takiej sytuacji należy się rozłączyć i zadzwonić na oficjalną stronę banku lub udać się osobiście celem zweryfikowania otrzymanych informacji.
 

sierż. szt. Angelika Głąb-Kunysz

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRzecznik PZPN kategorycznie wyklucza uraz Zielińskiego. „Z palca wyssana informacja”
Następny artykułUM Legnica: Spotkanie autorskie z podróżnikiem w legnickiej bibliotece