A A+ A++

Sobotnią część popularnej „Barumki” rozpoczął odcinek Slusovice. Oes widziany był w harmonogramie rajdu już w połowie lat 90. minionego stulecia. Kibice gromadzą się przede wszystkim na zapętlonym fragmencie, gdzie czeka m.in. niewielka sztuczna hopa. Poranek na Morawach jest pogodny.

Oesowym zwycięstwem przypomniał o sobie Aleksiej Łukjaniuk, pilotowany przez Jewhena Czerwonenko. Oklejona w barwy Ukrainy, Skoda zameldowała się na mecie mając w zapasie 1,7 s nad Miklosem Csomosem i Viktorem Banem. Dziesiątą część sekundy dłużej jechali Jan Kopecky i Jan Hlousek.

– Dobre wyczucie. Ostatnia sekcja była całkiem niezła – przyznał Csomos.

– Jeśli chodzi o balaklawę, ostatni raz naciągałem ją na nos jeszcze w wyścigach – żartował Kopecky.

Czwarty czas uzyskali na początek dnia Adam Brezik i Ondrej Krajca [+2 s]. Erik Cais i Igor Bacigal zamknęli piątkę [+2,3 s]. Mads Ostberg i Patrik Barth byli szóści [+2,5 s], a zwycięzcy wczorajszego superoesu na ulicach Zlina – Simon Wagner i Gerald Winter siódmi [+3,7 s]. Filip Mares i Radovan Bucha stracili do Łukjaniuka 5,7 s.

– Całkiem szybko. Przyczepność jest dobra. Odcinek był w porządku. Nigdy się tu dobrze nie czuję, ale było nieźle. Czekam na poważniejsze oesy – zameldował Cais.

– Uczyliśmy się oesu. Pierwszy raz jechałem tę szybką wyboistą sekcję. Trochę przerażająca – meldował Ostberg.

– Pozycja na drodze jest całkiem dobra. Bezpieczny przejazd, ale za mało cisnęliśmy – wyjaśnił Wagner.

– Żadnych problemów. Niezły początek. Daleka droga do mety. Bardziej gorąco niż w Rzymie, co? – śmiał się Mares.

Dwie ostatnie pozycje w dziesiątce rundy ERC wzięli Hayden Paddon i John Kennard [+6,4 s] oraz Chris Ingram i Alex Kihurani [+6,7 s]. Ci ostatni otrzymali rano 20-sekundową karę za zbyt późny wyjazd z serwisu. W Volkswagenie Polo GTi R5 trzeba było wymienić skrzynię biegów.

– Trzeba się bardziej zaangażować, ale podchodzimy dość bezpiecznie – tłumaczył Paddon.

Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot stracili do Łukjaniuka przeszło 32 s.

W ERC3 Jon Armstrong i Cameron Fair i pół minuty pokonali Igora Widłaka i Mateusza Pawłowskiego. Do mety próby nie dojechali Jakub Matulka i Daniel Dymurski. Zatrzymała ich usterka w Fordzie Fiesta Rally3.

Po OS2 na czele jest Łukjaniuk. Kopecky traci 0,7 s. Wagner spadł na trzecie miejsce [+2,2 s] i ma za sobą Caisa [+3,3 s] oraz Csomosa [+4,2 s].

AKTUALIZACJA: Najszybsi na próbie w klasyfikacji generalnej byli Vaclac Pech i Petr Uhel. Jadący Fordem Focusem WRC Czesi walczą jedynie w krajowym czempionacie.

Polecane video:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułУ вересні на окупованій території стартує масштабна мобілізація, – мер Мелітополя
Następny artykułMyśliwy zastrzelił dwa łosie. Prokuratura chce dla niego wyroku