publikacja
2023-08-07 09:36
Organizator Fest Festivalu
poinformował, że impreza się nie odbędzie. Jednocześnie postanowił ogłosić
upadłość. Klienci powinni jak najszybciej zgłosić się po zwrot pieniędzy za
bilety. Przypominamy, że klienci, którzy opłacili zakup kartą płatniczą Visa
lub Mastercard, mogą skorzystać z usługi chargeback.
Organizator Fest Festivalu
poinformował, że ogłasza upadłość i impreza się nie odbędzie. „Wszyscy
posiadający bilety mogą ubiegać się o zwrot środków, niestety w obecnej
sytuacji zmuszeni zostaliśmy do uruchomienia postępowania upadłościowego, co
uniemożliwia na ten moment wypłatę jakichkolwiek należności przez spółkę. To
dziś jedyna droga, która umożliwia nam rozliczenie się z organizacji festiwalu.
Wszystkie osoby posiadające bilety, otrzymają wkrótce na skrzynki e-mailowe
informacje z dalszymi komunikatami w sprawie zwrotów środków za bilety” –
napisano na oficjalnej stronie imprezy.
Załóż konto z kartą wielowalutową i odbierz dodatkowe 200 zł »
Reklama
Fest Festival – zwrot biletów
Sprzedażą biletów na imprezę
zajmowali się pośrednicy, m.in. Empik, eBilet czy Goingapp.pl. To tam w
pierwszej kolejności powinni zgłosić się klienci z żądaniem zwrotu pieniędzy. Z
informacji pojawiających się w serwisach społecznościowych wynika jednak, że
niektóre firmy odmawiają zwrotu środków (Going). Z relacji klientów wynika, że
swoją decyzję uzależniają m.in. od daty zakupu biletu. Ze swoimi żądaniami
warto się pośpieszyć, bo gdy sąd zarejestruje upadłość, zarządzaniem majątkiem
spółki zajmie się syndyk.
Warto natomiast przypomnieć, że klienci, którzy opłacili zakupy za pomocą kart płatniczych Visa lub Mastercard
mogą skorzystać z procedury chargeback (czyli tzw. obciążenia zwrotnego).
Proces przeprowadza wystawca karty na żądanie klienta w sytuacji, gdy
sprzedawca nie wywiąże się z zamówienia towaru lub usługi. Obejmuje on
transakcje wykonane kartami debetowymi, kredytowymi i przedpłaconymi.
Pobierz kalkulator “Bezpiecznego kredytu 2 proc.”
Chcesz sprawdzić, jaka będzie rata po dopłacie? Zastanawiasz się, na jaką kwotę kredytu będzie Cię stać? Chcesz dowiedzieć się, jak długość okresu spłaty wpłynie na raty? Pobierz kalkulator, który wyliczy szacunkowy harmonogram kredytu z dofinansowaniem – “pełną” ratę i ratę po dopłacie.
Pobierz poradnik zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na [email protected]
Porównaj i wybierz kartę kredytową »
Jak skorzystać z chargeback?
Aby skorzystać z opcji chargeback,
należy zgłosić się do banku-wydawcy karty i zgłosić reklamację. Bank może poprosić
o przedstawienie dodatkowych dokumentów związanych z zakupem – np. paragonu,
biletu lub negatywnej odpowiedzi ze spółki, która zajmowała się sprzedażą
biletów. Po otrzymaniu takiego zgłoszenia resztą sprawy zajmuje się bank. Za
pośrednictwem organizacji płatniczej kontaktuje się z akceptantem płatności,
który powinien udowodnić, że wywiązał się z umowy (w tym przypadku nie będzie
mógł tego zrobić). Jeśli tego nie zrobi, lub przekroczy termin na odpowiedź,
bank uzna zasadność reklamacji.
Chargeback można zgłosić na
infolinii, w placówce banku, lub elektronicznie (w niektórych bankach można to
zrobić w aplikacji lub serwisie transakcyjnym).
Niestety, z procedury chargebacku
nie mogą skorzystać osoby, które wybrały inną formę płatności – np. Blika czy
zwykły przelew. W takiej sytuacji pozostaje im napisanie zwykłej reklamacji do
firmy, która sprzedała bilet.
Publikacja zawiera linki afiliacyjne.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS