Do polskich salonów trafiły właśnie Peugeoty 3008 oraz 5008, wyposażone w jednostki 1.2 PureTech z układem miękkiej hybrydy. Jak zapewnia francuski producent – nowy zespół napędowy usprawnia codzienną jazdę i pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.
Peugeoty 3008 i 5008, wyposażone w nowy system napędowy bazujący na miękkiej hybrydzie właśnie trafiły do Polski. Warianty zostały wyposażone w silniki 1.2 PureTech o mocy 136 KM, współpracujące z akumulatorem trakcyjnym 48 V oraz nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów.
Jak zapewnia producent – takie rozwiązanie skutkuje dodatkowym momentem obrotowym przy starcie, a także o 15 procent mniejszym zużyciem paliwa w trakcie jazdy. Co ciekawe – zastosowane przez Peugeota rozwiązanie umożliwia nawet krótką jazdę w trybie wyłącznie elektrycznym.
Nowe układy będą stopniowe zastępowały dotychczasowe jednostki PureTech 130. W najbliższym czasie trafią one także do innych modeli z gamy Peugeota – w tym 208, 2008, 308, 308 SW i 408.
Nowa 3-cylindrowa jednostka francuskiego producenta została opracowana pod kątem optymalnej pracy napędu hybrydowego.
Silniki 1.2 PureTech wyróżniają się m.in.:.
- Mocą wynoszącą 136 KM (100 kW) przy 5500 obr/min,
- Momentem obrotowym 230 Nm przy 1 750 obr/min,
- Turbosprężarką o zmiennej geometrii,
- Łańcuchem rozrządu,
- Zgodnością z normą Euro 6.e.
Wsparciem dla silnika spalinowego jest litowo-jonowy akumulator trakcyjny 48 V, którego całkowita pojemność użyteczna wynosi 432 Wh. Został on zaprojektowany tak, aby utrzymać niezmieniony poziom wydajności przez cały okres eksploatacji samochodu. Jak podkreśla producent – jest on także objęty 8-letnią fabryczną gwarancją lub do przebiegu 160 000 km.
Akumulator 48 V jest zamontowany pod lewym przednim fotelem. Takie umiejscowienie posiada wiele zalet w porównaniu do montażu w tylnej części samochodu:
- Nie zmniejsza przestronności kabiny,
- Nie zmniejsza pojemności bagażnika,
- Pozwala zoptymalizować straty energii związane z długością przewodów,
- Ma korzystny wpływ na rozkład … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS