A A+ A++

„Mamy niezwykłą szansę, aby stać się liderem przeładunków” – mówił Marek Gróbarczyk na antenie TV Trwam, odnosząc się do sprawy budowy toru podejściowego do portu w Świnoujściu.

Wiceminister infrastruktury zdradził na antenie TV Trwam szczegóły dotyczące budowy toru podejściowego do portu w Świnoujściu. Zwrócił szczególną uwagę na próby blokowania inwestycji, którą podjęły Niemcy.

Oczywiste jest, że strona niemiecka będzie nas blokowała i czyni to od dłuższego czasu. Nie chodzi tylko o budowę terminala kontenerowego, ale także o pogłębienie rzeki Odry. Wiemy, że wszelkie próby znalezienia kompromisu spełzną na niczym, więc zdecydowaliśmy się na realizację zupełnie nowego toru, który biegnie tylko po polskich wodach, a więc omijamy wszelkiego rodzaju problemy. Z drugiej strony ta część Europy staje się niezwykle ruchliwa pod względem statków. To są przede wszystkim gazowce, masowce i ruch promowy. Jedno podejście do portu Szczecin-Świnoujście jest niewystarczające

– przekonywał wiceminister infrastruktury.

Następnie Gróbarczyk mówił o potrzebie dokończenia drogi S3, która łączy z portem południe Europy. Wspomniał o Odrze i zmodernizowanej sieci kolejowej.

To są atuty, które przewyższają wszystkie porty w tej części Europy. Mamy niezwykłą szansę, aby stać się liderem przeładunków. To będzie 2 mln kontenerów dwudziestostopowych, które chcemy przeładowywać. To jest realne i mam nadzieję, że zwiększymy przeładunki, ponieważ jak obserwujemy rok do roku, to przeładunki w polskich portach są coraz większe’

– powiedział.

Szacujemy, że ta inwestycja przyniesie dodatkowe 10 mld złotych do budżetu, ale to jest tylko gotówka, która wpływa. Natomiast cały obszar związany głównie ze zwiększeniem miejsc pracy, osadzaniem się firm, całym procesem przeładunkowym, zwiększoną ilością statków to jest potencjał, który powinien przynieść ogromny wpływ gospodarczy na rozwój przede wszystkim Polski

– mówił wiceminister.

Termin zakończenia

Zdaniem wiceministra, budowa głębokowodnego terminala kontenerowego ma być zrealizowana do końca 2027 roku, a finalizacja prac pogłębieniowych ma nastąpić w 2029 roku.

Jest to termin, który pozwoli na dobre przygotowanie inwestycji, a przede wszystkim rozłożyć finansowanie, które będzie bardzo duże. Pozwoli także operatorom na przygotowanie się do przeładunków

– mówił Gróbarczyk.

Wszystkie inwestycje, które planowaliśmy i obiecywaliśmy, zostały wykonane. Mamy nadzieję to kontynuować. To był bardzo dobry czas dla Polski

– dodał.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Tunel pod Świną oficjalnie otwarty. Co mówił Donald Tusk w 2010 roku? „Ta inwestycja przekracza nasze możliwości”. WIDEO

mly/radiomaryja.pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułЖіноча збірна України з волейболу переграла Хорватію та вийшла у півфінал Кубка претендентів
Następny artykułЗеленский: Ищем ПВО для защиты Одессы