Bank Pocztowy wystosował ostrzeżenie dla swoich klientów dotyczące potencjalnych prób oszustwa. W przypadku, gdy ktoś się do Ciebie zgłasza, twierdząc, iż jest zatrudniony w banku i prosi Cię o instalację jakiegokolwiek oprogramowania, natychmiast rozłącz się i skontaktuj bezpośrednio z bankiem pod wskazanym numerem telefonu.
Ktoś podający się za pracownika działu bezpieczeństwa Banku może Cię poinformować o rzekomym zawieszeniu transakcji lub kredycie na Twoje nazwisko. Może próbować namówić Cię na zainstalowanie aplikacji umożliwiającej zdalny dostęp, takiej jak AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport lub Zoom, na Twoim urządzeniu. Nie dziel się żadnymi informacjami i rozłącz się natychmiast – jest to próba oszustwa, na którą bank chce Cię ustrzec.
W rzeczywistości, oszuści mają na celu zdobycie Twoich danych do logowania do bankowości internetowej i informacji o Twojej karcie.
Należy pamiętać, że pracownicy Banku Pocztowego nigdy nie poproszą Cię o:
- Instalowanie dodatkowego oprogramowania, w tym takiego, które dawałoby im zdalny dostęp do Twojego urządzenia,
- Udzielanie informacji dotyczących bankowości internetowej,
- Podawanie pełnego numeru karty i kodu CVC2.
Dodatkowo, warto mieć na uwadze, że oszuści mogą maskować prawdziwy numer telefonu, z którego dzwonią, a na wyświetlaczu Twojego telefonu pojawi się podrobiony numer infolinii lub nazwa banku, co ma na celu zwiększenie ich wiarygodności.
„Jeżeli otrzymali Państwo telefon od osób podających się za pracownika Banku Pocztowego, zachowajcie czujność i powiadomcie nas o tym (tel. 52 34 99 499)” – apeluje Bank Pocztowy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS