Szef firmy specjalizującej się w e-handlu i oferującej aplikacje pozwalające na stworzenie sklepu online zwolnił prawie cały personel i zastąpił go chatbotem, który jest znacznie efektywniejszy niż pracownicy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
10 lipca Suumit Shah napisał na Twitterze, że oparty na sztucznej inteligencji asystent Lina pozwala na znacznie szybszą obsługę klienta i skraca czas zarówno pierwszej reakcji na zamówienia, jak i ich realizacji.
Chatbot jest szybszy niż pracownicy
Jak czytamy na Twitterze, czas do pierwszej odpowiedzi pracownika z prawie 2 min skrócił się do natychmiastowej odpowiedzi przez sztuczną inteligencję, a czas rozwiązywania zadań – z ponad 2 godz. do 3 min.
Tweet Shaha wywołał burzę na Twitterze. “Jest to skrajny brak szacunku dla zwolnionych pracowników” – napisał w odpowiedzi jeden z internautów. Kolejny dodał: “Zero emocji, zero empatii”.
Firma zwolniła większość pracowników
Shah poinformował też, że skorzystanie z chatbota pozwoliło mu zwolnić 90 proc. pracowników i zredukować koszty o 85 proc. – podaje dziennik “Hindustan Times”.
Według raportu banku Goldman Sachs z marca sztuczna inteligencja spowoduje likwidację 300 mln miejsc pracy na świecie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS