A A+ A++

Łatwo przyszło, łatwo poszło. Tymi słowami można podsumować dotychczasowy żywot Threads. Portal Mety początkowo zaszokował świat imponującą popularnością, by po kilkunastu dniach stracić połowę aktywnych użytkowników.

Źródło fot. Meta

i

Threads jak szybko zdobył ogromne zainteresowanie internautów, tak równie prędko je stracił. Według danych analitycznej firmy SimilarWeb, aplikacja Mety systematycznie traci na swojej popularności. Kiedy w rekordowym, pierwszym dniu jej funkcjonowania, 7 lipca, mogła pochwalić się liczbą 49 milionów aktywnych użytkowników, już 14 lipca wynik ten stopniał do poziomu niecałych 24 milionów.

Spadek na łeb, na szyję

Niezbyt pocieszające są również dane, dotyczące czasu dziennego zaangażowania użytkowników na platformie w USA. Początkowo nowa konkurencja Twittera mogła poszczycić się uśrednionym wynikiem 21 minut. Po kilkunastu dniach od premiery, Threads zanotował jednak spadek, osiągając obecnie około 6 minut.

Podobne, nieco ponure spojrzenie na nową aplikację Mety kreują również analizy innych specjalistów. CNBC, powołując się na dyrektora Sensor Tower, Anthony’ego Bartolacciego, podało, że liczba codziennych aktywnych użytkowników spadła o 20 procent we wtorek i środę w porównaniu z sobotą.

Idealne warunki na debiut

Obserwując spadki zainteresowania należy pamiętać w jak korzystnych warunkach zaczynała aplikacja. Dzienne limity wyświetlanych treści na Twitterze w połączeniu z łatwym, bo powiązanym z Instagramem zakładaniem konta na Threads, skutecznie generowały jej popularność. Na początku lipca wielu internautów zwyczajnie szukało alternatywy, a Meta, wraz ze swoim nowym „dzieckiem”, ją dała.

Popularność bez względu na minusy

Stało się to pomimo wad, jakie Threads posiadało i wciąż posiada. Należą do nich między innymi brak niealgorytmicznego kanału informacyjnego. Poważnym ograniczeniem jest również niedostępność aplikacji w Europie. Dla części internautów problematyczny jest również fakt, że usunięcie konta na Threads wiąże się z likwidacją tego na Instagramie. Można jedynie domyślać się, że te czynniki mogły mieć wpływ na tak szybki i drastyczny spadek popularności.

Brak zaskoczenia

Zmniejszenie popularności nie jest zaskoczeniem dla Mety. Kilka dni temu główny kierownik Instagrama, Adam Mosseri, powiedział, że firma w ostatnim czasie nie była skupiona na wskaźnikach zainteresowania, poświęcając czas na kwestie samej platformy:

W tej chwili nie skupiamy się na zaangażowaniu, które było niesamowite, ale na pokonaniu początkowych szczytów i dołków, które obserwujemy przy każdym nowym produkcie oraz tworzeniu nowych funkcji, wybieraniu wydajności i poprawianiu rankingu – napisał Mosseri.

Twitter wciąż w defensywie

Co ciekawe, główny przeciwnik Threads, tj. Twitter, w wyniku tak mocnego spadku popularności konkurenta nie zanotował szczególnie lepszych rezultatów. David Carr, piastujący stanowisko Senior Insights Managera w SimilarWeb, uważa, że zastrzyk popularności platformy Mety odbył się częściowo kosztem portalu Elona Muska. Czas zatem pokaże, jak weteran na rynku poradzi sobie w nowej sytuacji. Niezmiernie ciekawe jest również to, jakie Threads, po pewnym okrzepnięciu, zajmie miejsce wśród mediów społecznościowych.

Fascynacja konkurentem Twittera była krótka, ludzie spędzają coraz mniej czasu na Threads - ilustracja #1

Zapraszamy Was na nasz nowy kanał na YouTube – tvtech, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z nowymi technologiami. Znajdziecie tam liczne porady dotyczące problemów z komputerami, konsolami, smartfonami i sprzętem dla graczy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNa zachodzie Niemiec wypłaty wyższe o 13 tys. euro niż na wschodzie. “To skandal polityczny”
Następny artykuł“Nie będę umierać na scenie”. Elżbieta Zającówna cierpi na nieuleczalną chorobę