W przypadku zaburzenia Waszego lotu (odwołania, przekierowania, opóźnienia) opiekę nad pasażerem sprawuje przewoźnik, dlatego:
• informację o zaburzeniu powinien przekazać Wam przewoźnik np. za pośrednictwem sms, wiadomości mailowej lub powiadomienia w jego aplikacji mobilnej. Kontaktując się bezpośrednio z linią lotniczą uzyskacie aktualne wiadomości co do statusu Waszego lotu lub alternatywnej podróży;,
• w przypadku braku możliwości lądowania samolotu przylatującego do Krakowa, decyzję o przekierowaniu na inne lotnisko i wybór tego lotniska, podejmuje przewoźnik. Po jego stronie jest również decyzja czy pasażerowie będą oczekiwać na pokładzie samolotu, który następnie przyleci do Krakowa, czy też o transferze autobusowym pasażerów z portu przekierowania na lotnisko w Krakowie.
• jeżeli Wasz lot zostanie odwołany przed Waszym przyjazdem na lotnisko, należy skontaktować się z przewoźnikiem lub agentem u którego zakupiliście przelot w celu zmiany rezerwacji i ustalenia alternatywnej podróży lub zwrotu kosztów w przypadku rezygnacji z lotu. Przyjazd na lotnisko w tym przypadku nie jest konieczny.
• jeżeli Wasz lot zostanie odwołany w czasie Waszego pobytu na lotnisku, należy zmienić rezerwacje poprzez kontakt z przewoźnikiem (aplikacja, strona internetowa linii lotniczej, infolinia przewoźnika) lub na lotnisku zgodnie z instrukcjami personelu obsługującego Wasz rejs. W przypadku wystąpienia długotrwałych zaburzeń, kolejki do punktów obsługi pasażerów mogą powodować wydłużony czas oczekiwania, dlatego pamiętajcie o możliwości samodzielnej zmiany samodzielną zmianę rezerwacji poprzez elektroniczne kanały kontaktu z przewoźnikiem, wskazane powyżej;
• w przypadku: odwołania lub znacznego opóźnienia Waszego rejsu lub przeniesienia operacji na inne lotnisko, przewoźnik powinien objąć swoją opieką pasażerów – adekwatnie do czasu oczekiwania. W sprawie voucherów na posiłek, zakwaterowania na czas oczekiwania na lot lub transferu do miejsca zakwaterowania lub lotnisko z którego będzie operował Wasz rejs, należy kontaktować się z personelem obsługującym Wasz rejs. Szczegóły dotyczące przysługujących Wam praw znajdziecie pod adresem: https://pasazerlotniczy.ulc.gov.pl/prawa-pasazera
Personel lotniska dokłada wszelkich starań by minimalizować skutki zaburzeń w ruchu lotniczym oraz wspiera działania przewoźników w zakresie informowania pasażerów poprzez:
• Stronę www oraz aplikację mobilną gdzie możecie sprawdzić statusy lotów, które aktualizowane są na bieżąco w oparciu o dane przesłane od przewoźników;
• Call Centre: dostępne 24h / 7 T: +48 12 295 58 00, 801 055 000 (tylko z telefonów stacjonarnych);
• Punkty informacji lotniskowej oraz personel Need Help;
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS