A A+ A++

Nie ma zbyt wielu testów nowych układów Intel Alder-Lake-N w grach, a to ze względu na obecność wyłącznie e-rdzeni oraz obsługę pamięci jednokanałowej. Okazuje się jednak, że w niektórych tytułach, te energooszczędne układy SoC są zaskakująco wydajne.

Intel N100 pozwala na uruchamianie niektórych gier w 60 fps.

Na platformie YouTube pojawił się materiał z testem procesora N100, który posiada jedynie rdzenie energooszczędne wykonane w architekturze Gracemont. Choć ogólna wydajność w grach nie zachwyciła, to wydajność energetyczna okazała się zaskakująco dobra, a niektóre mniej wydajne tytuły osiągały nawet 60 klatek na sekundę przy niesamowicie niskim zużyciu energii.  Intel N100 oferuje 4 energooszczędne rdzenie oraz 4 wątki. Jego maksymalny zegar to 3,4 GHz, a TDP ustalono na 6 W.  Rdzenie Gracemount firmy Intel okazują się niezwykle wydajne, przewyższając oczekiwania związane z ich zamierzoną rolą. Posiadają one zaawansowaną pamięć podręczną L3, usprawnione przewidywanie rozgałęzień i wiele innych funkcji, co sprawia, że są równie efektywne jak rdzenie procesorów Skylake szóstej generacji z 2015 roku.

Procesor N100 pokazuje, że Intel ma potencjał do stworzenia SoC, który będzie energooszczędny, a przy tym wydajny w grach w niższych rozdzielczościach.

Układ posiada także zintegrowaną grafikę w postaci Intelowskiej UHD Graphics z 24 jednostkami wykonawczymi o taktowaniu do 750 MHz i oferuje teoretycznie obsługę odtwarzania do 8K 60 fps z możliwością dekodowania AV1 za pośrednictwem architektury Xe-LP. Trzeba pamiętać, że Xe-LP to nie to samo co Arc Alchemist, który jest mniej więcej dwukrotnie wydajniejszy, ale wciąż nieźle radzi sobie w mniej wydajnych grach.

Intel ma potencjał, żeby zagrozić AMD w sekcji mobilnych urządzeń do gier.

Kanał Team Pandory postanowił sprawdzić, jak małe układy Intel Alder Lake-N, szczególnie N100, radzą sobie z różnymi grami przy minimalnych ustawieniach i rozdzielczości 1280×720 (720p). Czterordzeniowy procesor o taktowaniu turbo 3,4 GHz, wyposażony w 6 MB pamięci podręcznej L3, był w stanie osiągnąć 60 klatek na sekundę w kilku tytułach. Niemniej jednak, ogólnie większość gier działała między 30 a 20 klatkami na sekundę.

YouTuber przetestował łącznie 10 gier, w tym Genshin Impact, Dota 2, Grid Autosport, GTA V, Minecraft, Resident Evil 5, Skyrim, Sleeping Dogs, CS:GO i Forza Horizon 4. Trzy z tych tytułów, a mianowicie CS:GO, Grid Autosport i Resident Evil 5, osiągnęły 60 klatek na sekundę, przy czym Resident Evil 5 osiągnął nawet średnio 70 klatek na sekundę w większości obszarów. Dota 2 również osiągnęła akceptowalne 40 klatek na sekundę. Niestety, reszta gier działała z prędkością 30 klatek na sekundę lub mniej, a niektóre z nich spadały do niskiego poziomu 20 klatek na sekundę, co dla większości będzie niegrywalne.

Wydajność na wat jest tutaj imponująca, a jeśli sparować N100 z zewnętrznym układem graficznym, można by uzyskać ciekawą i wciąż oszczędną energetycznie platformę. Pokazuje to również, że Intel ma potencjał do stworzenia SoC, który z powodzeniem mógłby konkurować z rozwiązaniami mobilnymi od AMD, które widoczne są m.in. w Steam Deck.





Obserwuj nas w Google News

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDzień Otwarty Adamed Pharma!
Następny artykułWAKACJE W MIEŚCIE | 17 – 21 lipca 2023