Poza tym dla klientów nie zmienia się tak dużo, bo w Spectre silnika oczywiście nie słychać, ale faktem jest, że V12 też był praktycznie niesłyszalnym napędem. Myślę, że miałbym spory problem z odgadnięciem w trakcie równej jazdy, z pozycji tylnego siedzenia, czy wieziony jestem elektrykiem czy benzyną. Wiecie, tak z zawiązanymi oczami, jak w reklamie dietetycznej pepsi, gdzie trzeba rozgryźć, czy pijesz tę z cukrem czy bez. Takich przemyślanych rozwiązań, detali i smaczków jest tu więcej. Rzeczy w stylu Rolls-Royce’a. I tak np. twórcy Spectre zestroili 584-konny napęd, który ma 900 Nm momentu obrotowego w ten sposób, żeby nawet podczas głębszego wciśnięcia pedału przyspieszenia nie katapultować się i rwać do przodu jak w klasycznym elektryku o takiej mocy. Tego typu zrywy nie pasują do stylu tej marki. Tu ma odbywać się wszystko płynnie, aksamitnie, tak żeby przypadkiem ktoś siedzący z tyłu nie oblał się, popijając szampana Krug Clos d’Ambonnay. W ogóle jazda tym samochodem to czysta przyjemność i nie ważne, na którym miejscu siedzisz. Bo zarówno z przodu jak i z tyłu jest wygodnie. Tak, tylna kanapa mieści w królewskich warunkach dwie dorosłe osoby.
Rolls-Royce Spectre
Silniki elektryczne są dwa, wzbudzane do pracy są synchronicznie i ich zbudowanie nie wymaga użycia pierwiastków ziem rzadkich. Ten z przodu ma 258 KM, a ten z tyłu 483 KM. Mihiar Ayoubi, dyrektor techniczny Rolls-Royce’a, tłumaczy pracę tych napędów tak, jakby miały za zadanie ciągnąć, a nie pchać samochód. Jeśli trzeba, to superluksusowe coupe przyspiesza do setki w czasie 4,5 s. Ale w Rollsie nikt się nie spieszy. Spectre w prowadzeniu pozostał wyjątkowy, aksamitny i niepowtarzalny, tak jak reszta Rollsów. Jeździ gładko, a kiedy siedzisz za kierownicą czujesz, że prowadzisz monumentalny automobil. Figurka Spirit of Ecstasy w Spectre jest nieco niżej osadzona i ze środka nie widać już jej całej, a tylko jej górny zarys. To taki znak czasów, dopieszczonej aerodynamiki i nieco niżej i łagodniej poprowadzonej linii maski.
Rolls-Royce Spectre
Na jednym ładowaniu Spectre może przejechać 530 km według WLTP, ale w realnych warunkach wszystko wskazuje na to, że dystans 500 km jest również jak najbardziej możliwy. To nawet więcej niż potrzebują klienci Rollsa, którzy na co dzień nie pokonują takich dystansów. Podczas pierwszych jazd Spectre w jakiś niesamowity sposób zużywał ok. 20 kWh/100 km. Po jazdac … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS