Nowy most powstaje w miejscu starego obiektu, który został wybudowany w latach 1912-1914.
Stary most służył mieszkańcom przez ponad wiek. Jego konstrukcja była już bardzo wysłużona i nie nadawała się do dalszego użytkowania. Podpory przeprawy były usytuowane w korycie górskiej rzeki Białki. Drzewa i kamienie niesione przez rzekę przy podniesionych stanach mogły więc nawet grozić zerwaniem mostu – podkreśla wojewoda małopolski Łukasz Kmita.
Nowy most nie ma podpór w korycie Białki. Inwestycja jest już na finiszu. Jak przekazała RMF24 wójt gminy Łapsze Niżne Jakub Jamróz trwa montaż barier, wkrótce malowane będzie oznakowanie poziome. W piątek zaplanowano próby obciążeniowe mostu. Mamy nadzieję, że wszystko przebiegnie sprawnie i będziemy mogli udostępnić przeprawę mieszkańcom i turystom jeszcze w lipcu – powiedział Jakub Jamróz.
Nowy most ma 15 m szerokości, z czego 7 m zajmuje sama jezdnia. Obiekt wykonany został w konstrukcji żelbetowo-łukowej, do której podwieszona została płyta z dodatkowymi cięgnami. Przęsło ma długość prawie 90 metrów. Oprócz samej przeprawy mostowej trwają prace nad wykonaniem tzw. najazdów po jednej i drugiej stronie mostu, które będą miały łączną długość 300 m.
Stary most rozebrano w marcu 2022 roku, a jego metalowe części zostały pocięte na kawałki. Rozbudowa drogi powiatowej Groń – Trybsz – Niedzica wraz z budową mostu kosztowała ponad 16 mln złotych, z czego prawie 6,7 mln zł stanowiło dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS