Richard Verschoor zapewnił pierwsze zwycięstwo zespołowi Van Amersfoort Racing w Formule 2 na torze Red Bull Ring, rozpoczynając wyścig z jedenastego pola.
Chociaż Frederik Vesti prowadził przez większość 40-okrążeniowego wyścigu, samochód bezpieczeństwa, który pojawił się na dwanaście okrążeń przed końcem, umożliwił Verschoorowi, który wystartował na miękkich oponach zamiast super miękkich, w odpowiednim momencie zaliczyć pit stop.
Zarówno on, jak i Ayumu Iwasa (DAMS) skorzystali z faktu posiadania świeższych opon i przebijali się przez stawkę, ostatecznie wyprzedzając Vestiego na przedostatnim okrążeniu i finiszując na pierwszej oraz drugiej lokacie. Kierowca Premy skompletował obsadę podium.
To było pierwsze zwycięstwo VAR w Formule 2, w drugim sezonie zespołu w serii.
Wygraną zadedykował Dilano van ‘t Hoffowi, 18-letniemu kierowcy, który zginął w sobotę na torze Spa, w wyścigu FRECA. Verschoor wskazał, że to był jego dobry przyjaciel
Victor Martins wystartował z pole position do niedzielnego wyścigu rozegranego w suchych warunkach, w bolidzie wyposażonym w super miękkie ogumienie. Był przed Vestim i Theo Pourchaire (ART).
To jednak Vesti zdołał uzyskać przewagę na starcie, szybko budując przewagę nad rywalem w walce o tytuł, Pourchaire’em, a Kush Maini (Campos Racing) awansował na trzecie miejsce, zanim został wyprzedzony przez Jacka Doohana (Virtuosi).
Kierowca zespołu Virtuosi, Amaury Cordeel, jako pierwszy zdecydował się na zmianę na twardsze opony, a Pourchaire był jednym z tych, którzy postąpili podobnie na ósmym okrążeniu.
Doohan i Martins byli kolejnymi, którzy pojawili się w alei serwisowej, a następnie Vesti odwiedził mechaników na dziesiątym kółku, oddając prowadzenie kierowcy zespołu Rodin Carlin, Enzo Fittipaldiemu, który postawił na alternatywną strategię i wystartował na miękkich oponach.
Po powrocie na tor Vesti wyprzedzał tych, którzy jeszcze nie zaliczyli pit stopu, a Pourchaire podążał za nim, choć na starszym komplecie gum. W rezultacie, na 25. okrążeniu, kierowca Akademii Saubera został wyprzedzony przez Doohana w zakręcie nr 3.
Na 28. okrążeniu pojawił się samochód bezpieczeństwa, ponieważ z samochodu Arthura Leclerca odpadło koło, które nie zostało poprawnie przykręcone przez mechaników stajni DAMS. Monakijczyk nie miał nawet co myśleć o dalszej jeździe.
Fittipaldi chciał skorzystać z okazji i zameldował się w alei serwisowej podczas jazdy za safety carem. Niestety, jego postój został wyliczony w złym momencie i wyjechał za grupą rywali na dziewiątym miejscu.
Verschoor z kolei będąc na drugiej lokacie, po pit stopie, podczas którego wyposażono go we wspomniane, super miękkie opony, powrócił na tor na szóstym miejscu, a w chwili zakończenia neutralizacji przesunął się już na czwarte.
Na 33. okrążeniu wyprzedził Pourchaire’a, a Iwasa podążył za nim. Jednak na 35. kółku wirtualny samochód bezpieczeństwa na chwilę przerwał ich pogoń.
Rozpoczęła się czterostronna walka o zwycięstwo między Vestim, Doohanem, Verschoorem i Iwasą, ale dwaj kierowcy z alternatywną strategią mieli znacznie świeższe opony i łatwo wyprzedzili Vestiego i Doohana.
Doohan ostatecznie zajął czwarte miejsce, co było jego najlepszym wynikiem od czasu rundy w Arabii Saudyjskiej, a Ollie Bearman (Prema) był piąty.
Fittipaldi musiał zadowolić się szóstą lokatą po nieudanej strategii, a Pourchaire siódmą.
Sobotni zwycięzca sprintu, Jak Crawford oraz Martins i Jehan Daruvala (MP Motorsport) uzupełnili czołową dziesiątkę.
WYNIKI
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS