Tunel pod Świną otwarty. Pod dnem bałtyckiej cieśniny dziennie przejedzie nawet 57 tys. samochodów, to prawie sześć razy więcej niż kursujący wcześniej prom. Co jeszcze warto wiedzieć o słynnej przeprawie?
Najdłuższy podwodny tunel w Polsce połączył wyspy Wolin i Uznam. Wraz z drogami dojazdowymi ma ok. 3,2 km długości. W najgłębszym miejscu tunel leży 38 m pod poziomem morza i ok. 11 m pod dnem Świny. Tunel kosztował ok. 914 mln zł. Powstał głównie za pieniądze Unii Europejskiej (85 proc.) Pozostałe ok. 140 mln zł ze swojego budżetu wyłożyło miasto Świnoujście.
Chcesz dostawać e-mailem serwis z najważniejszymi informacjami z Zielonej Góry? Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS