Marta Ziemska z PKP Intercity mówi, że jeżeli pasażer nabył bilet elektroniczny i z powodu uszkodzenia lub rozładowania telefonu/tabletu czy laptopa nie będzie mógł go pokazać drużynie konduktorskiej, to zostanie uznany za osobę bez ważnego dokumentu przewozu.
– Zapewnienie sprawnego urządzenia do kontroli jest obowiązkiem podróżnego, który zdecydował się na taką formę biletu. Jednocześnie informujemy, że w większości naszych pociągów są gniazdka elektryczne i telefon lub inne urządzenie można podładować – zauważa Marta Ziemska.
Donata Nowakowska, z Kolei Mazowieckich mówi, że to podróżny odpowiada za stan techniczny urządzenia, na którym posiada bilet.
– Jeżeli podczas kontroli nie posiada urządzenia, na którym może okazać bilet elektroniczny w aplikacji mobilnej, lub nie może na tym urządzeniu okazać go do kontroli np. z powodu awarii urządzenia, traktowany jest jako osoba bez ważnego biletu na przejazd – przyznaje rzeczniczka Kolei Mazowieckich. – W takiej sytuacji wystawia się mu wezwanie do zapłaty. Podróżny może jednak złożyć odwołanie do Kolei Mazowieckich, gdy nie zgadza się z treścią wystawionego wezwania do zapłaty i może udowodnić, że posiadał wtedy ważny dokument przewozu uprawniający do przejazdu – dodaje Donata Nowakowska.
Także Maciej Zaremba z Kolei Śląskich mówi, że podróży w pociągu podczas kontroli dokumentów przewozu zobowiązany jest okazać personelowi pokładowemu właściwy bilet elektroniczny w postaci kodu 2D wyświetlony na urządzeniu mobilnym, wyposażonym w ekran o przekątnej min. trzech cali. Mo … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS