A A+ A++

Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe, reprezentanci Hyundai Motorsport, zostali wykluczeni w miniony weekend z siódmej rundy WRC 2023, w której zajęli ósme miejsce. Sędziowie stwierdzili, że osoba związana z załogą pojawiła się na dwóch odcinkach specjalnych, po zapoznaniu z trasą, bez odpowiedniego zezwolenia.

Artykuł 35.4.2 Rajdowych Mistrzostw Świata FIA stanowi: – Po publikacji regulaminu uzupełniającego rajdu tylko zgoda Dyrektora Rajdu i Departamentu Rajdowego FIA upoważnia osobę związaną z załogą zgłoszoną do rajdu do poruszania się po drodze wykorzystywanej jako odcinek specjalny w tym rajdzie (nie dotyczy poruszania się pieszo) do czasu gdy dany odcinek specjalny zakończy się, zostanie otwarty dla ruchu publicznego i nie będzie już wykorzystywany w rajdzie.

Czytaj również:

Wydaeghe podczas przesłuchania stwierdził, że wysłano osobę na oesy w celu sprawdzenia „niejednoznaczności ścinania zakrętów i ograniczników cięć, które organizator wprowadził po zapoznaniu”.

Neuville przyjął pełną odpowiedzialność za swoje działania i przeprosił za popełniony błąd w ocenie sytuacji.

FIA wydała oświadczenie dla Autosport/motorsport.com, aby wyjaśnić swoje stanowisko w tej kwestii.

– Zdajemy sobie sprawę, że były okoliczności, w których zawodnicy wyrazili chęć zmiany tej zasady – czytamy w oświadczeniu dyrektora rajdowego FIA, Andrewa Wheatley’a. – Jednak większość zawodników w WRC nie ma zasobów ani chęci, aby wysyłać swoich przedstawicieli do inspekcji odcinków przed lub po oficjalnym zapoznaniu się z trasą.

– Ta konkretna kwestia była regularnie dyskutowana w Komisji WRC, a przedstawiciele producentów, organizatorów i promotora konsekwentnie głosowali za utrzymaniem obowiązujących przepisów – dodano.

– FIA w kooperacji z organizatorami imprez ściśle współpracuje w tej kwestii, ponieważ korzystanie z dróg, czy to publicznych, czy – jak w przypadku Rajdu Safari – przebiegających przez prywatne rezerwaty, jest bardzo delikatną kwestią dla lokalnych mieszkańców i właścicieli gruntów. W związku z tym konieczne jest monitorowanie i zarządzanie całym dostępem. Nieautoryzowany wjazd może stwarzać poważne problemy, które mogą skutkować zakazem korzystania z danej drogi.

Czytaj również:

Hyundai wydał oświadczenie w poniedziałek, akceptując decyzję sędziów. Zapewnił, że „rozumiemy i przyjmujemy do wiadomości stanowisko FIA w sprawie podjęcia niezbędnych kroków w celu powstrzymania zwyczajowej praktyki dostępu uczestników do dróg w celu poszerzenia ich wiedzy”.

– Na tej podstawie nie uważamy nielegalnego zapoznania z trasą za „zwyczajową praktykę”, a określanie go w ten sposób nie odzwierciedla stanowiska Komisji WRC i jej członków – czytamy dalej w oświadczeniu FIA.

– W miarę możliwości unika się modyfikacji odcinków specjalnych pomiędzy zapoznaniem z trasą a rajdem. Jeśli zmiany są konieczne, wszyscy zawodnicy są o nich bardzo dobrze informowani – podkreślono.

– Jako konkretny przykład, odcinek Hell’s Gate w Rajdzie Safari 2021 został zmieniony między zapoznaniem a rajdem z powodu ekstremalnych uszkodzeń nawierzchni w sekcji prowadzącej pod górę. W rezultacie pierwszy przejazd Power Stage został skrócony o 5 km, aby umożliwić załogom pokonanie naprawionego fragmentu w trybie drogowym i sprawdzenie warunków przed szybkim przejazdem Power Stage – podsumowano.

Czytaj również:

Video:  Rajd Safari 2023 – Podsumowanie WRC 2

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŁódzkie Królewskie w Sulejowie – FOTORELACJA
Następny artykułStudiuj w PPUZ w Nowym Targu #8211; rekrutacja trwa (art. sponsorowany)