Czy nowe linie metra w Warszawie są planowane na właściwych trasach? Według prognoz ruchu broni się tylko czwarta z Tarchomina do Wilanowa. Trzecią na Gocław, której budowę ratusz chce zacząć ogromnym kosztem w pierwszej kolejności, nawet w 2050 r. jeździłaby garstka pasażerów.
Trzecia linia metra od stacji Stadion Narodowy na Gocław na okrężnym przebiegu w obrębie Pragi-Południe od początku budzi kontrowersje. Podejrzenia, że to inwestycja, która w niewielkim stopniu usprawni transport w Warszawie, potwierdzają się podczas trwających właśnie debat w sprawie studium rozwoju miasta do 2050 r.
Dyskusję zainaugurował prezydent Rafał Trzaskowski, oddając głos młodym warszawiakom. Dominowały pytania o transport. Jeden z uczniów dociskał: “Dlaczego linia M3 jedzie w tereny, które nie mają dużego zagęszczenia populacji? Czy nie lepiej jak w innych miastach użyć bardziej ekonomicznej opcji z wyjściem na powierzchnię albo postawić na tramwaje?”.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS