Wszystkie gminy w Polsce mają obowiązek prowadzenia elektronicznych ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb) na nieczystości ciekłe oraz ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków.
Nowelizacja ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach nałożyła na Gminy obowiązek prowadzenia ewidencji szamb i przydomowych oczyszczalni ścieków.
W związku z koniecznością aktualizacji i uzupełnienia danych posiadanych przez Urząd oraz dostosowania ich do aktualnych przepisów prawa prosimy o złożenie wypełnionego druku zgłoszenia do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb) oraz przydomowych oczyszczalni ścieków w Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Olecku do dnia 31 lipca 2023 r.
W przypadku niezłożenia zgłoszenia Urząd będzie zobowiązany do samodzielnego zebrania danych, w formie kontroli na terenie Państwa posesji, w zakresie posiadanego zbiornika
na nieczystości ciekłe/przydomowej oczyszczalni ścieków.
Druk zgłoszenia jest do pobrania:
- w Urzędzie Miejskim w Olecku pok. nr 5,
- na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Olecku.
Zgłoszenie można dostarczyć do:
- Urzędu Miejskiego w Olecku – Punkt Obsługi Klienta pok. nr 3,
- pocztą na adres: Urząd Miejski w Olecku Plac Wolności 3 19-400 Olecko,
- Elektroniczna Skrzynka Podawcza.
Usługi wywozu nieczystości ciekłych lub osadów z oczyszczalni powinny być wykonywane przez firmy posiadające odpowiednie zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych.
Właściciel nieruchomości ma obowiązek udokumentować korzystanie z takich usług poprzez okazanie umowy i dowodów opłat za usługi asenizacyjne potwierdzających systematyczność opróżniania zbiorników.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS