Punktualność pociągów w pierwszym kwartale 2023 r. poprawiła się względem poprzednich miesięcy. Jak poinformował urząd, w okresie od stycznia do końca marca 2023 r. punktualnie do stacji końcowej dojechało 90,94 proc. pociągów pasażerskich. W porównaniu do czwartego kwartału 2022 r. oznacza to wzrost wskaźnika punktualności o 4,31 pkt. proc.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zwiększyła się liczba pociągów
Liczba pociągów pasażerskich uruchomionych przez przewoźników w pierwszym kwartale 2023 r. wyniosła 466 tys. 310 i była o 18,1 tys. wyższa w porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 r.
Średnie opóźnienie pociągów pasażerskich w pierwszym kwartale 2023 r. wyniosło niespełna 8 minut. Dla pociągów spóźnionych 6 minut i więcej średnie opóźnienie wyniosło 21 minut.
Najwyższy wskaźnik punktualności na przybyciu wśród pasażerskich przewoźników kolejowych miała Warszawska Kolej Dojazdowa z wynikiem 98,48 proc.
Największy przewoźnik dalekobieżny – PKP Intercity odnotował w pierwszym kwartale punktualność na poziomie 74,04 proc. Także nadal jest wiele do zrobienia, by pasażerowie mniej odczuwali skutki opóźnień.
Przyczyny opóźnień pociągów
UTK poinformował, że na podstawie danych przekazanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, wśród głównych przyczyn opóźnień wskazano wydłużony czas przejazdu, wydłużony czas wymiany pasażerskiej (zajmowania przez podróżnych miejsc w pociągach) oraz naprawa lub wymiana taboru kolejowego na skutek występujących awarii – wskazał w komunikacie Ignacy Góry, prezes UTK.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS