1 lipca w Polsce zostanie odwołany stan zagrożenia epidemicznego. W związku z tym zmienią się terminy ważności niektórych dokumentów, obowiązujące w trakcie pandemii. Będzie również mniej czasu na załatwienie spraw.
Jeżeli prawo jazdy, pozwolenie na kierowanie tramwajem, zezwolenia czy legitymacja instruktora utraciły ważność w okresie od 14 marca 2020 roku i dotychczas nie zostały przedłużone, zachowają ważność wyłącznie do 29 sierpnia 2023 roku.
Pozwolenia czasowe dla pojazdów, których ważność upłynęła w trakcie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego zachowują ważność jedynie do 14 lipca 2023 roku.
Odwołanie stanu zagrożenia epidemicznego oznacza, że po kupnie/sprzedaży pojazdu zarejestrowanego w Polsce lub sprowadzeniu go z zagranicy będziemy mieć 30 dni na zgłoszenie jego nabycia/zbycia lub zarejestrowanie. Przekroczenie tego terminu będzie wiązało się z przewidzianymi przez ustawodawcę karami finansowymi.
Wizyty w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej, w sprawach dotyczących pojazdów i kierowców, najlepiej umówić internetowo poprzez www.kalendarz.dg.pl. Można zrobić to także telefonicznie, pod numerem 32 295 67 00.
Jednocześnie od 1 lipca 2023 roku nie będą pobierane opłaty ewidencyjne od realizowanych zadań z zakresu rejestracji pojazdów oraz uprawnień do kierowania pojazdami. Oznacza to, że minimalnie (ok.50 gr – 1,5 zł, w zależności od sprawy) zmniejszą się opłaty uiszczane przez klientów podczas realizacji spraw komunikacyjnych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS