A A+ A++

Choć oferta Subaru nie obfituje na razie w zelektryfikowane modele, to jednak również i ta japońska marka zamierza niebawem włączyć się do walki o jak największy udział w coraz dynamicznie rozwijającym się segmencie pojazdów hybrydowych oraz elektrycznych.

Podczas zamkniętego spotkania dla wybranej grupy partnerów oraz mediów Subaru zaprezentowało prototypowego crossovera z elektrycznym napędem, który jest zapowiedzią pierwszego modelu Subaru bez silnika spalinowego. Szczegółów technicznych tego konceptu niestety nie znamy, ale bardziej w tym wydarzeniu chodziło o przedstawienie planu rozwoju marki na najbliższą dekadę niż o prezentację konkretnego modelu. Tym bardziej, że na pierwszego w pełni elektrycznego crossovera Subaru będziemy musieli poczekać mniej więcej do połowy lat dwudziestych, więc trudno oczekiwać, by zaprezentowany prototyp miał wiele wspólnego z wersją finalną.

Równolegle Subaru będzie prowadzić prace nad nowym modelem z napędem hybrydowym, który również powinien dołączyć do oferty w okolicach 2025 r. Na kolejne modele wykorzystujące do napędu również silnik elektryczny nie będziemy musieli już tak długo czekać, w efekcie do 2030 r. co najmniej 40% sprzedawanych samochodów Subaru będzie miało już napęd w pełni elektryczny bądź hybrydowy. Zaledwie pięć lat później, a więc od 2035 r., w ofercie Subaru mają być dostępne już wyłącznie modele z zelektryfikowanym napędem.

W rozwoju elektromobilności marki Subaru duży udział ma mieć Toyota, która jesienią zwiększyła swoje udziały w Subaru. Naturalną koleją rzeczy będzie więc wykorzystanie w modelach Subaru technologii hybrydowej Toyoty, która w tej dziedzinie jest obecnie niekwestionowanym liderem. Zaprezentowane rok temu pierwsze hybrydy Subaru – na początku w Los Angeles Crosstrek Hybrid, a później również na europejskim rynku hybrydowe odmiany Forestera i XV – pokazały jednak, że Subaru ma również własny pomysł na napęd hybrydowy. W układzie hybrydowym o nazwie „e-Boxer” pracuje 2-litrowa jednostka benzynowa typu bokser, która wspomagana jest przez 10-kilowatowy silnik elektryczny.

Pierwsze hybrydy pokazują, że Subaru ma jakiś pomysł na zachowanie dotychczasowego charakteru marki, która dla wielu wciąż kojarzona jest przede wszystkim z motorsportem.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak II Rzeczpospolita honorowała ostatnich powstańców
Następny artykułDo 15 lutego 2020 r. można zgłaszać kandydatury do konkursu im. Jana Całki