A A+ A++

Forbes Polska: Czy aby wypracowywać wzrost w obecnych czasach, firmy wciąż mogą działać wyłącznie jako biznesy stacjonarne, bez obecności w segmencie online?

Jakub Czerwiński: Od wielu lat omnichannel to jeden z głównych punktów narracji, którą budujemy wokół marki. Konsumenci przestali przywiązywać uwagę do tego, w jakim kanale czy jakim narzędziem dokonują zakupów. Liczy się relacja z marką, komfort oraz fakt, że powinni mieć większy wybór metod finalizacji zamówień.

Powszechne stało się wyszukiwanie informacji w internecie, a potem kupowanie offline, albo na odwrót – sprawdzanie produktów na żywo i kupowanie ich przez internet. Pandemia tylko to przyspieszyła.

I nie ma odwrotu?

Konsument przyzwyczaja się do wysokiej jakości usługi, do swobody decydowania, w jaki sposób wchodzi w interakcje ze swoją ulubioną marką. Do możliwości kupowania czegoś w sklepie fizycznym i realizacji zwrotu za pośrednictwem przesyłki kurierskiej, albo zamawiania online i zwrotu w sklepie fizycznym.

Sklepy, które postawiły na świadome inwestowanie w omnichannel, dzisiaj wygrywają. Czy to jest jedyna słuszna strategia? Moja odpowiedź: oczywiście, że tak. Z kolei następny krok, czyli strategia unified commerce to wyłącznie kwestia czasu. Prędzej czy później wszystkie marki – nawet te, które wcześniej były tylko digitalowe, będą obecne w kanale fizycznym. Choćby po to, żeby mieć tzw. brand experience stores, czyli miejsca, gdzie klient może sprawdzić z jakim doświadczeniem wiąże się dany produkt i marka.

Oczywiście działa to też w drugą stronę. Dla przykładu Grupa CCC historycznie była gigantem na rynku sklepów fizycznych, a dzisiaj ponad 50% proc. jej przychodów pochodzi z kanału online.

Oferowanie takich możliwości jest cenne z pewnością dla klientów. Ale czy nie sprawia, że pracownicy sklepów fizycznych tracą z czasem motywację, kiedy przedstawiają wskazówki i porady klientowi, a ten i tak powie, że zamówienie złoży online?

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDotkliwe konsekwencje, które grożą właścicielom zwierząt nieprzestrzegającym tych obowiązków!
Następny artykułReprezentantka Polski oficjalnie zawodniczką Eczacibasi Stambuł